Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei digitale televisie zet door in 2009

Het aantal huishoudens met digitale televisie groeide vorig jaar tot 64 pct, een groei van 21 pct ten opzichte van 2008.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er kwamen in 2009 800.000 huishoudens met digitale televisie bij. Meer dan 70 pct van de huishoudens heeft inmiddels een FullHD of HDReady scherm. Dat blijkt uit de elfde editie van de kwartaalmonitor Digitale Televisie door GfK.

related partner content for mobile comes here

Aan het eind van het jaar waren er meer dan 4,5 miljoen aansluitingen op digitale televisie via de aanbieders van digitale televisie via de kabel, satelliet, ether en internet. Ook de verkoop en penetratie van platte en HD-schermen steeg in 2009. In 86 pct van de huiskamers staat een plat scherm. Deze getallen zijn hoger dan voorzien omdat de verkopen van platte schermen en het aandeel van HDReady en FullHD ontvangst beter waren dan het onderzoeksbureau verwachtte.

De CAM module is aan een snelle opmars bezig. Met deze CI+ techniek kunnen veel televisies direct geschikt worden gemaakt voor de ontvangst van digitale televisie, zonder dat nog een aparte settop box nodig is.

Bron: /Broadcast Magazine.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in