Wat moet een marketeer met Foursquare?
Twitter, Foursquare en Facebook ontwikkelen allemaal location-based services. Facebook komt vanaf april met een nieuwe dienst die uit twee elementen bestaat: een dienst waarbij gebruikers informatie over hun locatie kunnen delen met vrienden, en een set api’s die ontwikkelaars kunnen gebruiken om zelf location-based services aan te bieden.
Twitter experimenteert ook met een nieuwe locatie-dienst en Foursquare zegt een gratis analysetool en dashboard te ontwikkelen voor marketers. Maar ook Google investeert zwaar in locatie en social networking.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisGeo-locatie informatie is ‘the next big thing’ in social media, zo blijkt. Maar voordat marketeers er mee aan de slag kunnen, moeten er eerst een paar zaken worden opgelost.
Zo is enkel informatie van een satelliet niet voldoende om de precieze locatie te vinden. En hoe vertaal je geolocatie-data in -of combineer je deze data met- iets dat marketeers en consumenten echt kunnen gebruiken?
Bron: Adage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid