Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat moet een marketeer met Foursquare?

Social networks ontdekken location-based services. Wat heeft een marketeer hieraan?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twitter, Foursquare en Facebook ontwikkelen allemaal location-based services. die uit twee elementen bestaat: een dienst waarbij gebruikers informatie over hun locatie kunnen delen met vrienden, en een set api’s die ontwikkelaars kunnen gebruiken om zelf location-based services aan te bieden.

related partner content for mobile comes here

Twitter experimenteert ook met een nieuwe locatie-dienst en een gratis analysetool en dashboard te ontwikkelen voor marketers. Maar ook Google investeert zwaar in locatie en social networking.

Geo-locatie informatie is ‘the next big thing’ in social media, zo blijkt. Maar voordat marketeers er mee aan de slag kunnen, moeten er eerst een paar zaken worden opgelost.

Zo is enkel informatie van een satelliet niet voldoende om de precieze locatie te vinden. En hoe vertaal je geolocatie-data in -of combineer je deze data met- iets dat marketeers en consumenten echt kunnen gebruiken?

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in