Google meeste populaire website onder jongeren
De cijfers zijn afkomstig van MediaScanner XL, dat bereikscijfers bevat van print, radio, televisie, bioscoop en sinds kort ook websites. De totale steekproef van het onderzoek, dat volledig online is uitgevoerd, bedraagt bijna 12.000 respondenten in de leeftijd 13 tot en met 55 jaar.
Als het weekbereik van de portals onder de loep wordt genomen, zien we een aantal interessante verschillen in bezoekersprofielen. De meeste portals scoren een hoger bereik onder mannen. Ilse vormt als enige portal hierop een uitzondering. Het verschil tussen mannen en vrouwen is nog groter bij de nieuws- en krantensites. Zij zijn minder populair bij vrouwen. In de hogere welstandklassen scoort Google hoog, gevolgd door omroep.nl, KPN en ANWB. Lycos, MSN en Wanadoo scoren relatief hoog binnen de lagere welstandklassen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAls het leesgedrag van dagbladen en magazines met het bereik van de sites wordt vergeleken, zijn een aantal opvallende verbanden zichtbaar. Zo scoort Planet relatief hoog onder lezers van de belangrijkste opinie- en zakenbladen (Management Team, Quote en Elsevier). De bezoekers zijn van beroep vaker adviseur en relatief vaak betrokken bij de aanschaf van nieuwe producten en diensten bij hun organisatie. Zij rijden vaker in een nieuwe (lease) auto, drinken Heineken bier en doen de boodschappen bij Albert Heijn.
Zonnet scoort hoog bij lezers van carrière- en loopbaantitels zoals Carp en Intermediair. Het zijn vaak dertigers in één- of tweepersoonshuishouden met een functie op het gebied van automatisering, techniek of sales en marketing. Zij scoren ook hoog op aankoopintentie van een nieuwe auto.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid