Overslaan en naar de inhoud gaan

Gelukkig sparen met de Rabo Nazar Rekening

Het mooie van de Rabobank coöperatie is dat zelfstandige lokale banken producten zelf kunnen aanpassen aan lokale behoeftes. Om die reden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het mooie van de Rabobank coöperatie is dat zelfstandige lokale banken producten zelf kunnen aanpassen aan lokale behoeftes. Om die reden kan er dus in Utrecht een Rabo FC Utrecht rekening bestaan terwijl in Tilburg een Rabo Willem II rekening wordt aangeboden. Niet gek dus dat Rabobank Utrecht e.o. vorige week de introduceerde; gericht op de grote groep Turkse inwoners in en om Utrecht.

related partner content for mobile comes here

Deze rekening is speciaal bedoeld voor de klanten die voor hun (klein)kind een rekening willen openen. Bij het openen van de rekening ontvangt de klant een speciale Nazar spaarpot. Nu zult u denken, wat is er zo bijzonder aan een blauwe ronde spaarpot met een paar stippen erop? Een korte uitleg.

Nazar betekent letterlijk uitzicht. Nazar is echter meer bekend door de associatie met de blauwe steen die al duizenden jaren een bescherming biedt. Het Nazar steen stelt een oog voor en bestaat uit concentrische cirkels (van binnen naar buiten: donkerblauw, wit, lichtblauw, donkerblauw). De blik van het blauwe oogje brengt volgens de Turkse traditie namelijk geluk en kan dus gezien worden als een amulet.

Bij de Turkse bevolking wordt het wakende oog beschouwd als een geliefd geschenk met een grote betekenis. Het staat los van de islam en kan gezien worden als een soort bijgeloof. De Nazar wordt bijvoorbeeld als sieraad gedragen of in een auto gehangen. De Turkse vliegtuigmaatschappij beeldt de Nazar af op de staart van haar vliegtuigen. Omdat de Nazar in de Turkse cultuur in veel momenten, tradities, gebruiken etc. is geïntegreerd, denkt Rabobank Utrecht hiermee de aandacht van de Turkse doelgroep te trekken.

Afgelopen zaterdag werd de kinderrekening geïntroduceerd tijdens de 4e Nederlandse Kampioenschappen (over ümfeld gesproken). Het evenement vond plaats in de Utrechtse Stadsschouwburg. Nederlands Turkse Volksgroepen streden hier met elkaar voor de eer én om volgend jaar mee te mogen doen met de jubileumeditie.

Zijn er toevallig MolBlog lezers met een Turkse achtergrond die hun mening over de Nazar Rekening hier willen delen? Ik ben erg benieuwd wat de doelgroep er namelijk zelf van vindt. Uiteraard zijn meningen van autochtone marketeers ook welkom ;-)

Via

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in