Eerste shortlist benoemingen Cannes Lions
Zondag om negen uur ‘s ochtends werden de eerste shortlists van Cannes Lions 2012 vrijgegeven, die van de categorie Direct en Promo & Activation. De eerste lijst telt 227 campagnes. Twee daarvan zijn van Nederlandse origine. De tweede lijst telt 251 campagnes. Daarvan zijn er acht van Nederlandse bodem.
Direct:
Task force investigation firework bom-makers – Lemz (Media & Viral Marketing)
ALS Foundation I have already died – Publicis (Charity)
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Promo & Activation:
Dutch shark alarm – Museum Isle of Pampus – Ogilvy & Mather (Best use of experimental marketing in a promotional campaign)
Serenade live event Heineken – Wieden + Kennedy (Best use of experimental marketing in a promotional campaign)
Find your adventure Mini – Fel Concepts (Best Use of Guerilla Marketing in a Promotional Campaign)
Hema Mega Push-up Bra – Doom & Dickson (Best New Product Launch/Re-Launch or Multi-Product Promotion at Retail)
Microsoft Britt’s Telephone - Kumpany (Best Online Advertising in a Promotional Campaign)
LG Thief - Y&R Not Just Film (Best use of Social Media Marketing in a Promotional Campaign)
ALS Foundation I have already died – Publicis (Charities)
ALS Foundation I have already died – Publicis (Best Integrated Campaign Led by Promotion and Activation)
's Middags werd ook de shortlist van de PR Lions vrijgegeven. Hierop prijken 134 inzendingen waarvan 2 Nederlandse:
PR
Domino's Safe Sound - Indie (Corporate responsibilty)
Hema Mega Push-up Bra - Doom & Dickson (Best Use of Media Relation)
De Direct-, Promo & Activation-, en PR Lions worden maandagavond in het Palais de Festivals in Cannes uitgereikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid