Overslaan en naar de inhoud gaan

Een blad zonder naam voor managers

Het was een jongensdroom en werd een beetje een nachtmerrie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het was een en werd een beetje een .

related partner content for mobile comes here

Ewald Smits (ooit hoofdredacteur en uitgever van Bizz) en Igor Fiselier gingen weg bij Elsevier en noemden hun nieuwe titel FastForward.

Elsevier protesteerde meteen, want het concept was immers in Elsevier-tijd ontwikkeld (ook al zag de uitgever er geen toekomst in en deed er niets mee).

De naam werd toen Boost en dat zorgde voor problemen bij een andere uitgever: VNU met de titel ManagementTeam protesteerde.

FastForward werd in onbekommerde toelichtingen onomwonden een rechtstreekse aanval genoemd op MT en daar had de uitgever van MT dus geen zin in. Boost was een naam die aan een activiteit van VNU-titel Sprout was gekoppeld en , vond uitgever Carolina Pruis. De rechter gaf haar gelijk.

Nu heet het nieuwe blad XMagazine, maar dat vind je niet terug op de cover. Daar staat een groot stopbord en de tekst in een geel vlak: 'de uitgever van ManagementTeam verbiedt ons bij gerechtelijke uitspraak het logo te onthullen'.

De toestanden moeten in het voordeel van de nieuwkomer werken en iedereen wordt aangespoord om er vooral iets over te schrijven. Bij deze dus, de sympathie ligt snel bij de uitdager die het moeilijk heeft tussen het geweld van de olifanten.

Komende vrijdag valt het blad bij 150.000 managers op het bureau.

Ben benieuwd of MT er zenuwachtig van wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in