Overslaan en naar de inhoud gaan

Edelman slankt ook af

Ook Edelman lijk niet te ontkomen aan de door de economische ommekeer ingegeven afslank-trend: de pr-gigant schrapt drie procent van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De inkrimping is ingegeven door het dalende economisch peil en de daaraan gekoppelde lagere prognose voor het bedrijfsresultaat van dit jaar. De maatregelen zijn niet gericht op bepaalde vestingen van de wereldwijd opererende onderneming, maar de vestigingen in de Verenigde Staten moeten wel het meeste personeel missen. Een driemanskantoor in Houston moet sluiten en in Milwaukee en Seattle gaat het personeelsbestand ook flink omlaaq.

related partner content for mobile comes here

COO Pam Talbot benadrukt dat het om 'proactieve' maatregelen gaat. 'We hadden op dezelfde voet voort kunnen gaan, maar toen het duidelijk werd dat we een groei van 25 procent in 2001 niet kunnen verzekeren en dat het meer naar de 15 procent zou gaan, leek het logisch het personeelsbestand te herzien en de kosten verder te gaan beheersen,' meldde ze aan PRWeek.

Naast de ontslagen, worden er salarissen gereduceerd, freelancers weggestuurd, medewerkers verplaatst en wordt er bezuinigd op marketing en promotie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in