Omzet Publicis Groupe scherp omhoog
Publicis Groupe in Parijs meldt vandaag dat de omzet in 2000 is gestegen met 72 procent tot 11.8 miljard euro’s, terwijl de netto winst het afgelopen jaar (na aftrek minderheidsbelangen, goodwill amortisatie en exceptionele zaken) omhoog is gegaan met 71 procent tot 127.5 miljoen euro’s.
De groei van de omzet wordt verklaard door een combinatie van acquisities, die 51 procent meer omzet inbrachten, organische groei (plus 15 procent) en gunstige valuta-wisselingen (plus 6 procent). Van de revenuen van de Franse bureaugroep komt nu 50 procent uit Europa, 39 procent uit Noord-Amerika en 11 procent uit de rest van de wereld.Publicis-topman Maurice Lévy noemt de integratie van het overgenomen Saatchi & Saatchi Worldwide een ‘groot succes’ en verwacht dat 2001 weer een goed jaar wordt voor de hele groep. Mede omdat dit jaar nieuwe klanten als de orlganisatie achter de Europese euro-campagne, United Airlines en Informix werden verwelkomd, terwijl Renault in Korea en Japan konden worden toegevoegd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid