Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet Publicis Groupe scherp omhoog

Publicis Groupe in Parijs, ‘s werelds vijfde bureaugroep, rapporteert vandaag een forse stijgingingen van de omzet en de winst.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Publicis Groupe in Parijs meldt vandaag dat de omzet in 2000 is gestegen met 72 procent tot 11.8 miljard euro’s, terwijl de netto winst het afgelopen jaar (na aftrek minderheidsbelangen, goodwill amortisatie en exceptionele zaken) omhoog is gegaan met 71 procent tot 127.5 miljoen euro’s.

related partner content for mobile comes here

De groei van de omzet wordt verklaard door een combinatie van acquisities, die 51 procent meer omzet inbrachten, organische groei (plus 15 procent) en gunstige valuta-wisselingen (plus 6 procent). Van de revenuen van de Franse bureaugroep komt nu 50 procent uit Europa, 39 procent uit Noord-Amerika en 11 procent uit de rest van de wereld.Publicis-topman Maurice Lévy noemt de integratie van het overgenomen Saatchi & Saatchi Worldwide een ‘groot succes’ en verwacht dat 2001 weer een goed jaar wordt voor de hele groep. Mede omdat dit jaar nieuwe klanten als de orlganisatie achter de Europese euro-campagne, United Airlines en Informix werden verwelkomd, terwijl Renault in Korea en Japan konden worden toegevoegd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in