Overslaan en naar de inhoud gaan

‘VNU wil in VS Inside.com overnemen’

Inside.com, de toonaangevende website in de mediasector in de VS is te koop en VNU zou een van de zeer geïnteresseerde bedrijven zijn,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Campaign is dat in mei vorig jaar werd geïntroduceerd en zijn inkomsten uit abonnement haalt, niet winstgevend. De site brengt informatie over branches als televisie, film en uitgeverijen, naast de digitale industrie, maar telt slechts 30.000 abonnees, minder dan de doelstelling.

related partner content for mobile comes here

VNU zou zeer veel belangstelling voor de acquisitie, mede met oog op haar vakbladbelangen in de VS, die titels als Adweek, Mediaweek en Hollywood Reporter omvatten. De concurrenten zouden zijn Hearst en Condé Nast, maar hoge ogen zou ook gooien Primedia, dat onlangs de webguide kocht voor 690 miljoen dollar en titels uitgeeft als New York magazine en Seventeen. Verder wordt als geïnteresseerde partij genoemd Variety, het blad dat in de VS onderdeel uitmaakt van Reed Elsevier-dochter Cahners.

Beleggersmaatschappijen die uit Inside.com willen stappen zijn onder meer Jupiter Communications, Flatiron Partners en Chase Capital Partners. Van de eerste 30 miljoen dollar die Inside.com ophaalde ging alleen al eenderde naar marketing en communicatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in