‘VNU wil in VS Inside.com overnemen’


Volgens Campaign is Inside.com, dat in mei vorig jaar werd geïntroduceerd en zijn inkomsten uit abonnement haalt, niet winstgevend. De site brengt informatie over branches als televisie, film en uitgeverijen, naast de digitale industrie, maar telt slechts 30.000 abonnees, minder dan de doelstelling.
VNU zou zeer veel belangstelling voor de acquisitie, mede met oog op haar vakbladbelangen in de VS, die titels als Adweek, Mediaweek en Hollywood Reporter omvatten. De concurrenten zouden zijn Hearst en Condé Nast, maar hoge ogen zou ook gooien Primedia, dat onlangs de webguide about.com kocht voor 690 miljoen dollar en titels uitgeeft als New York magazine en Seventeen. Verder wordt als geïnteresseerde partij genoemd Variety, het blad dat in de VS onderdeel uitmaakt van Reed Elsevier-dochter Cahners.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBeleggersmaatschappijen die uit Inside.com willen stappen zijn onder meer Jupiter Communications, Flatiron Partners en Chase Capital Partners. Van de eerste 30 miljoen dollar die Inside.com ophaalde ging alleen al eenderde naar marketing en communicatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid