Overslaan en naar de inhoud gaan

DSM wint De Kristal voor beste MVO-jaarverslag

DSM is de winnaar van De Kristal voor het beste MVO-jaarverslag van Nederland. De Kristal is de hoofdprijs van de al langer bestaande…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DSM krijgt de prijs omdat zij volgens de jury in het jaarverslag het meest duidelijk de balans tussen people, planet en profit laat terugkomen. DSM toont de maatschappelijke betrokkenheid in de strategische visie en laat op concrete wijze de keuze voor mens en maatschappij zien. In het jaarverslag stelt DSM zich kwetsbaar op door ook zaken te vermelden die zijn misgegaan, zo meent de jury.

related partner content for mobile comes here

Het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) reikt deze prijs samen met de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) uit aan de organisatie met het meest transparante jaarverslag op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Naast de hoofdprijs voor DSM werden aparte prijzen uitgereikt aan Mondial Movers als beste MKB-er en aan Bavaria die de themaprijs voor grootste stijger in ontvangst mocht nemen.

De winnaar van dit jaar is gekozen uit een kleine 500 bedrijven en instellingen. In de afgelopen 8 jaar dat de Transparantiebenchmark bestaat heeft MVO zich sterk ontwikkeld. Omdat MVO in de Code Tabaksblat is opgenomen, moeten bijvoorbeeld alle grote beursgenoteerde bedrijven er verplicht over rapporteren.

Vanaf het verslagjaar 2009 zijn de bekendmaking van de winnaar van de van het ministerie van EL&I en de ACC Award van de NBA geïntegreerd. 'De Kristal' is de naam van deze nieuwe prijs voor het bedrijf met de meest transparante MVO-verslaggeving.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in