Overslaan en naar de inhoud gaan

Daling oplage tijdschriften zet door

In alle tijdschriftcategorieën waren er meer dalers dan stijgers in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat blijkt uit de meest recente…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om de totaal betaalde gerichte oplage en een vergelijking met de oplage van het eerste kwartaal van 2012.

related partner content for mobile comes here

Vrouwenbladen
Bij de vrouwenbladen doen Linda (182.531 naar 186.772), 100% NL Magazine (106.155 naar 108.228) en Elle (lichte stijging van 88.811 naar 89.736 exemplaren) het goed. Er zijn vooral veel forse dalers te zien, waarvan veel Sanoma-titels. Zo gaan Libelle (407.390 naar 381.190) en Margriet (234.112 naar 214.316) flink omlaag in oplage. Andere forse dalers zijn Glamour (112.832 naar 92.969), Flair (87.526 naar 64.809), Grazia (77.538 naar 64.286), Viva (64.324 naar 48.783) en Marie Claire (58.502 naar 41.552).

RTV bladen
Bij de RTV bladen is geen enkele stijger te noteren. Veronica Magazine (725.614 - 625.110), Avro Bode (261.534 - 234.112), TV Krant (152.084 - 132.961) en Televizier (134.546 - 121.587) zijn de grootste dalers.

Roddelbladen
Van de roddelbladen noteert Weekend de lichtste daling: van 124.883 naar 124.510 exemplaren. Privé daalt van 167.910 naar 150.498, Story van 109.926 naar 91.250 en Party van 46.000 naar 42.488.

Mannenbladen
Bij de mannenbladen is Playboy in oplage omhoog gegaan van 41.164 naar 42.226 exemplaren. Esquire heeft ook oplagegroei, van 23.969 naar 29.025. Panorama (54.428 naar 42.137) en Nieuwe Revu (31.866 naar 24.098) moesten flink terug in oplage.

Mindbladen
Flow blijft het goed doen met een oplagestijging van 66.962 naar 70.463. Happinez verliest terrein met een daling van 157.166 naar 148.424. Santé krijgt flinke klappen met een daling van 58.550 naar 45.903.

Andere categorieën
Bij de autobladen steeg Autovisie in oplage - 42.317 naar 43.883, ging Carros van 27.527 naar 33.689 en daalde Autoweek - 87.865 naar 76.162.
Bij de computerbladen was er een stijging voor Computer Idee - 50.807 naar 52.885, Computer!Totaal - 83.571 naar 72.383 - en Tips & Trucs - 50.221 naar 34.940 - verloren behoorlijk aan oplage.
Bij de culinaire bladen incasseerden Delicious - 53.268 naar 43.635 - en Elle Eten - 67.447 naar 53.031 - flinke oplagedalingen.
Bij de jongerenbladen was er geen goed nieuws voor Donald Duck, met een daling van 296.262 naar 270.929. Girlz is een opvallende daler - 73.900 naar 62.996 en groei was er voor Meiden Magazine - 47.235 naar 51.798.
HP/De Tijd is bij de opiniebladen de opvallendste stijger, van 15.312 naar 22.178 exemplaren. Elsevier ziet de oplage dalen van 120.560 naar 100.828.
Wetenschapsblad Quest verliest oplage met een daling van 171.161 naar 159.879.
Bij de sportbladen moet Voetbal International flink terug in oplage: van 142.621 naar 125.555 exemplaren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in