Overslaan en naar de inhoud gaan

D66 ziet door wildgroei aan keurmerken het bos niet meer

Volgens D66 moet het kabinet de wildgroei aan keurmerken terugbrengen naar overkoepelend keurmerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De partij wil dat consumenten één label krijgen voor alle levensmiddelen in de schappen. Het gros aan keurmerken is volgens Tweede Kamerlid Gerard Schouw () een gevolg van &;verkapte marketing&;. Het is belangrijk om de consument goed te informeren, omdat steeds meer consumenten bereid zijn om te betalen voor

related partner content for mobile comes here

Schouw: &;De sector bedenkt een leuk etiketje met een varkentje in de wei en dan denken mensen dat het duurzaam vlees is. Maar dat is vaak niet zo.&; Schouw pleit voor een overkoepelend keurmerk, dat consumenten met een stoplichtsysteem duidelijkheid geeft over duurzaamheid, diervriendelijkheid en gezondheid.

&;Met één duidelijk keurmerk ziet de consument in één oogopslag of een pak koekjes of een pond gehakt past in de persoonlijke wensen wat betreft impact op het milieu, dierenwelzijn en gezondheid. Mensen kunnen zelf beslissen wat ze daarbij belangrijk vinden.&; D66 geeft staatssecretaris Sharon Dijksma () een jaar de tijd om afspraken te maken met de sector. Mocht dit niet vrijwillig gaan, pleit Schouw voor een aanpassing in de wetgeving.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in