Overslaan en naar de inhoud gaan

Corned Beef Marketing geeft macht aan de surfer

Steeds meer aanbieders zetten internet slim, goedkoop, effectief en naar eigen inzicht in. Langzaam ziet de gevestigde orde –…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind negentiende eeuw vestigden Engelse veeboeren zich in Argentinië. De grasrijke pampa’s bleken zeer geschikt voor het vetmesten van duizenden runderen voor de verkoop en dat leverde een flinke winst op. De markt raakte echter snel verzadigd en de veeboeren richtten hun vizier op de buitenlandse markt. Eén probleem: koeltransport bestond nog niet en grootscheeps veevervoer overzee evenmin. De oplossing was simpel en effectief: in blik. De export schoot omhoog, de economie bloeide als nooit tevoren en nergens ter wereld is de rundvleesconsumptie per hoofd van de bevolking zo hoog als in Argentinië. Allemaal door een andere blik.

related partner content for mobile comes here

Je blik bepaalt je marketing
Deze aanpak is een mooi voorbeeld van situatiegericht vermarkten van je product of dienst en laat ook zien wat je kunt bereiken als je ‘out of the box’ denkt. Je blik bepaalt je marketing. Geen ingewikkeld marketingplan volgens het boekje, geen dure reclamecampagne of andere toeters en bellen. Je kijkt naar je markt, brengt hindernissen in beeld en stelt vast welke middelen je tot je beschikking hebt. Hoe groot de uitdaging ook lijkt, de oplossing is simpel en binnen handbereik als je maar flexibel van gedachten bent.

Wij hebben internet
Dat is Corned Beef Marketing. Een situatiegerichte marketing die vandaag de dag uitstekend bruikbaar is. Blik is wat de Brits Argentijnse veeboeren toen macht gaf en wij hebben internet. En wat mooi om te zien hoe marketeers, vooral van kleine bedrijven internet op allerlei creatieve manieren inzetten. Ze surfen het web af naar social media, platforms, apps, blogs of bedenken nog liever zelf hun eigen ding. Internet past bij hun flexibele, creatieve, onorthodoxe, moedige blik op marketing. Zij voelen zich daar thuis en surfen naar hartenlust op dezelfde golven als de consumenten die zij naar zich toe willen trekken.

Als sneeuw voor de zon
En hoe hard overheden en andere keurslijvigen ook proberen internet te beperken – zoals de Duitse overheid laatst met – het Corned Beef Marketing tij is niet te keren. Steeds meer aanbieders zetten internet slim, goedkoop, effectief en naar eigen inzicht in. Langzaam ziet de gevestigde orde – politiek, captains of industry, financiële maffia, oubollige reclamebureaus en andere conventionelen – hun macht smelten als sneeuw voor de zon. In hun plaats komen de surfers, van zowel de aanbiedende als de vragende partijen. Zo zie je maar, Corned Beef Marketing geeft macht aan de surfer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in