Overslaan en naar de inhoud gaan

Contracten nieuw kijkonderzoek getekend

De contracten voor de uitvoering van het nieuwe kijkonderzoek in Nederland zijn vandaag ondertekend. Opdrachtgever is de in 2000 opgerichte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uitvoerende onderzoeksbureaus zijn Intomart en TvTimes, een dochteronderneming van Telmar/Het Media Instituut en Peaktime België. De contracten gaan in op 1 januari 2002 en hebben een looptijd van vijf jaar. In het totaal is met deze nieuwe onderzoekscontracten een bedrag van ongeveer 50 miljoen gulden gemoeid, een jaarbedrag van rond de 10 miljoen gulden. De overeenkomsten vormen hiermee één van de grootste onderzoeksopdrachten in Nederland. Begin 2000 bracht de Stichting KijkOnderzoek een tenderdocument uit, waarin de contouren van het nieuwe kijkonderzoek werden beschreven. Het nieuwe onderzoek start op 1 januari 2002. De voorbereidingen zijn al in volle gang. Vanaf het eind van dit jaar zullen de nieuwe kijkmeters geplaatst gaan worden. Belangrijkste technologische vernieuwing is het gebruik van Picture Matching bij het vaststellen welke zender in het huishouden bekeken wordt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in