Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten willen ‘m-cash’

Consumenten willen 'gemakkelijk en voor kleine bedragen' online aankopen doen via een gsm. Dat blijkt een onderzoek in Europa, de VS en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het enthousiasme voor m-commerce is sinds 2000 sterk afgenomen. Dat is een van de conclusies van de onderzoekers van 5.600 consumenten in de VS, Europa en Azië. Slechts 1 procent van de in januari ondervraagde mobiele gebruikers zei de intentie te hebben om via een gsm met internetverbinding een aankoop te doen. Een jaar eerder was dat nog 12 procent, het jaar daarvoor, in 2000, zelfs 32 procent. 'Hoe meer iemand aan m-commerce deed, hoe minder hij of zij de mobiele vorm van handel apprecieert', zegt een van de onderzoekers. Toch zien de respondenten heil in mobiele aankopen van bijvoorbeeld blikjes frisdrank en treintickets. Aankopen die normaal met kleingeld worden betaald. De onderzoekers menen dan ook dat de zogenaamde 'm-cash' de grootste kans maakt op veelvuldig gebruik, aldus de (Belgische) Tijd.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in