Consumenten willen ‘m-cash’
Het enthousiasme voor m-commerce is sinds 2000 sterk afgenomen. Dat is een van de conclusies van de onderzoekers van 5.600 consumenten in de VS, Europa en Azië. Slechts 1 procent van de in januari ondervraagde mobiele gebruikers zei de intentie te hebben om via een gsm met internetverbinding een aankoop te doen. Een jaar eerder was dat nog 12 procent, het jaar daarvoor, in 2000, zelfs 32 procent. 'Hoe meer iemand aan m-commerce deed, hoe minder hij of zij de mobiele vorm van handel apprecieert', zegt een van de onderzoekers. Toch zien de respondenten heil in mobiele aankopen van bijvoorbeeld blikjes frisdrank en treintickets. Aankopen die normaal met kleingeld worden betaald. De onderzoekers menen dan ook dat de zogenaamde 'm-cash' de grootste kans maakt op veelvuldig gebruik, aldus de (Belgische) Tijd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid