Overslaan en naar de inhoud gaan

Overlevingskansen voor portals

Hoewel mobiele portals het op dit moment niet makkelijk hebben, is er groei in het vooruitzicht, aldus onderzoeksbureau IDC. In 2005…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nieuwe technologie zoals WAP, GPRS en UMTS samen met nieuwe gepersonaliseerde applicaties gaan portals helpen winstgevend te worden, voorspelt onderzoeksanalist Rosie Secchi van IDC. Welke portals straks zegevierend uit de strijd gaan komen durft ze nog niet te zeggen - dat zal afhangen van de kwaliteit, toegevoegde waarde en relevantie van de aangeboden diensten. Zowel netwerk operators, content-, applicatie- als service providers zouden in staat moeten zijn uiteindelijk winst te maken met portals. Maar op de langere termijn geeft IDC mobiele operators de meeste kans, aangezien zij verschillende kanalen en diensten tot hun beschikking hebben en kunnen verdienen aan reclame, sponsoring en abonnementsgelden.

related partner content for mobile comes here

Mobiele operators en ISP’s zouden hun marktpositie moeten gebruiken om de groei van mobiele portaldiensten te verbeteren en te faciliteren, in plaats van remmend te werken op nieuwe start-ups, adviseert Secchi.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in