Overlevingskansen voor portals


Nieuwe technologie zoals WAP, GPRS en UMTS samen met nieuwe gepersonaliseerde applicaties gaan portals helpen winstgevend te worden, voorspelt onderzoeksanalist Rosie Secchi van IDC. Welke portals straks zegevierend uit de strijd gaan komen durft ze nog niet te zeggen - dat zal afhangen van de kwaliteit, toegevoegde waarde en relevantie van de aangeboden diensten. Zowel netwerk operators, content-, applicatie- als service providers zouden in staat moeten zijn uiteindelijk winst te maken met portals. Maar op de langere termijn geeft IDC mobiele operators de meeste kans, aangezien zij verschillende kanalen en diensten tot hun beschikking hebben en kunnen verdienen aan reclame, sponsoring en abonnementsgelden.
Mobiele operators en ISP’s zouden hun marktpositie moeten gebruiken om de groei van mobiele portaldiensten te verbeteren en te faciliteren, in plaats van remmend te werken op nieuwe start-ups, adviseert Secchi.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid