Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument minder somber over economie

De Nederlandse consument is een stuk positiever geworden over de economie. Vooral over de ontwikkelingen in de komende twaalf maanden is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wel houden Nederlanders nog steeds de hand op de knip omdat het geen goede tijd is voor grote aankopen, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in het Consumenten Conjunctuuronderzoek.

related partner content for mobile comes here

De vertrouwensindex van het CBS is door het gegroeide optimisme op de hoogste stand van dit jaar beland. Als sinds januari schommelt het vertrouwen rond het niveau van begin jaren tachtig. Toen zat Nederland in het einde van een recessie.

Het producentenvertrouwen, de stemmingsindicator van de ondernemers in de industrie, ligt in augustus op vrijwel hetzelfde niveau als een maand eerder. Begin dit jaar daalde het producentenvertrouwen scherp en vanaf februari schommelt de indicator rond het niveau van -7. Uit de conjunctuurtest van de industrie van het CBS blijkt verder dat de ondernemers voor de periode augustus tot en met oktober een vrijwel gelijkblijvende productie verwachten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in