Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument drinkt meer light

Consumenten drinken steeds meer light-frisdranken en water, aldus de Vereniging Nederlandse Frisdranken Industrie, die er onderzoek naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit hun cijfers blijkt dat de consumptie van bronwater in 2005 steeg naar 19,1 liter per persoon. Een jaar eerder was dat nog 18,8 liter. Bij de light-frisdanken steeg de consumptie met 8 procent naar 26,1 liter per persoon. Per hoofd van de bevolking dronk de Nederlander vorig jaar in totaal 93,2 liter frisdrank, en dat is een liter minder dan in 2004.

related partner content for mobile comes here

De Vereniging Nederlandse Frisdranken Industrie denkt dat de trend om light-frisdranken te kopen, de komende jaren steeds belangrijker zal worden.

De industrie speelt daar actief op in. Zo zijn er vorig jaar meer nieuwe mid calorie- dranken (zoetstof en suiker) en low caloriedranken ontwikkeld (zoetstof).

Ook de vraag naar koolzuurvrije frisdranken stijgt. In 2004 was 20 procent van alle frisdranken koolzuurvrij, in 2005 is dit gestegen naar 23 procent.

Dit geldt zowel voor frisdranken met vruchtensap als voor producten zoals ijsthee. Deze laatste drank blijft populair bij de consument: in 2005 groeide het aandeel van ijsthee met 1 procent tot 7,5 liter per hoofd van de bevolking.(bron: Planet)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in