Overslaan en naar de inhoud gaan

Consistente online marketingstrategie is er vaak niet

Veel grote Europese ondernemingen zien geen kans hun merken online op een consequente manier te promoten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor een belangrijk deel komt dat door een wildgroei aan websites, zo blijkt uit van het Britse in opdracht van .

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers ondervroegen 200 marketeers en webmanagers van bedrijven met een omzet van meer dan 75 miljoen pond.

Tweederde van de ondervraagden zegt het nut van een consistente merkidentiteit op de website in te zien, maar de meeste hebben geen tools om die identiteit te creëren en te onderhouden.

Slechts 54 procent van de managers van merken heeft enige zeggenschap over het uiterlijk en de content van hun websites. 42 procent maakt gebruik van formele richtlijnen op het gebied van online merkenbeleid.

Een van de schokkendste bevindingen van het rapport is evenwel dat niet minder dan een kwart van de grote bedrijven in Europa niet precies weet hoeveel websites de onderneming heeft.

Het gemiddelde aantal consumentgerichte websites van grote ondernemingen is de afgelopen vier jaar verdubbeld van 17 naar 34.
Bron: MarketingWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in