Consistente online marketingstrategie is er vaak niet
Voor een belangrijk deel komt dat door een wildgroei aan websites, zo blijkt uit het rapport Brand control on the web van het Britse Dynamic Markets in opdracht van Tridion.
De onderzoekers ondervroegen 200 marketeers en webmanagers van bedrijven met een omzet van meer dan 75 miljoen pond.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTweederde van de ondervraagden zegt het nut van een consistente merkidentiteit op de website in te zien, maar de meeste hebben geen tools om die identiteit te creëren en te onderhouden.
Slechts 54 procent van de managers van merken heeft enige zeggenschap over het uiterlijk en de content van hun websites. 42 procent maakt gebruik van formele richtlijnen op het gebied van online merkenbeleid.
Een van de schokkendste bevindingen van het rapport is evenwel dat niet minder dan een kwart van de grote bedrijven in Europa niet precies weet hoeveel websites de onderneming heeft.
Het gemiddelde aantal consumentgerichte websites van grote ondernemingen is de afgelopen vier jaar verdubbeld van 17 naar 34.
Bron: MarketingWeek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid