Overslaan en naar de inhoud gaan

Communiceer nu!

Het zijn woelige tijden. Nee het zijn historische tijden. En het gaat on-Nederlands snel allemaal. De financiële crisis is nu in alle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En dat wordt breed gedragen onder de bevolking. Vertrouwensproblemen worden veelal veroorzaakt door het ontbreken van (de juiste) communicatie. Ik weet zeker dat er straks boeken worden volgeschreven over de huidige tijd en het echte verhaal erachter.

related partner content for mobile comes here

Want het is als je het mij vraagt horen we ‘the tip off the iceberg’. Waarom heeft De Nederlandse Bank een goedkeuring aan Icesave gegeven als er twijfels waren en waarom is dat niet op tijd naar buiten gekomen? De economie lijkt als een verschrikt konijn op de snelweg te kijken naar de lichten die op ons afkomen. We bewegen gewoon even niet… Kopen gewoon even niet… Vertrouwen het even niet… Communiceren gewoon even niet… Behalve wat er al in de planning stond natuurlijk.

En dat terwijl het juist nu een heel mooi moment is om je als merk te profileren.

Om vertrouwen uit te stralen en te winnen. Met je klanten te praten en in contact te treden. Om je toegevoegde waarde te bewijzen in lastige tijden. Op de situatie in te spelen. Dit is het moment waarop mannen zich van jongens onderscheiden.

Een paar eeuwen geleden hadden we hier oorlogen voor om daarna te kunnen bouwen.

Dus financiële sector… communiceer!. Het is je plicht het vertrouwen te herstellen en niet te wachten op overheidsinvloed en regulering. Communiceer geen standaard gewauwel maar speel in op de behoefte van nu. Ik wil een persoonlijke brief van de ABN-Amro dat ze zich elke dag druk maken voor mij, dat ze er voor mij zijn en achter me staan. Ik wil ideeën krijgen hoe ze me kunnen helpen in tijden van verandering. Zelfs de websites van de grote banken, verzekeraars en hypotheekshops reppen amper over de snelle veranderingen en het gebrek aan vertrouwen. En dat stoort me. Als we als verschrikt konijn onbeweeglijk blijven is de kans het grootst om geraakt te worden. Dus bedrijven kom in beweging en kies positie vanuit kracht!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in