Overslaan en naar de inhoud gaan

Checkit krijgt (alsnog) geel

Paul Aelen van CheckIt geeft commentaar op het besluit van het IAB om zijn bedrijf voor zes maanden te schorsen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Paul is net als Igor Beuker (IAB) blogger van molblog en ik heb beiden om commentaar gevraagd:

related partner content for mobile comes here

Paul: 'Checkit heeft vorige week gele kaart gekregen van het IAB. We zijn natuurlijk teleurgesteld in de maatregel, maar ook het achterliggende proces. We hebben geen formele aanklacht ontvangen, ons verhaal niet mondeling voor het bestuur kunnen verwoorden, noch de resultaten van het onderzoek ontvangen.

Hiermee willen we ons niet kwijten van onze verantwoordelijkheid. Er is in het verleden op het scherpst van de snede gestreden om een goede positie in de Search Engines. De afgelopen jaren zijn de regels aangescherpt en hebben we ons, zo snel als we konden, aangepast.
Dat het IAB een politiek signaal heeft afgegeven is waarschijnlijk niet te vermijden geweest.

De schorsing belemmert ons niet in het verrichten van onze werkzaamheden. We hebben zowel intern als extern meerdere malen uitgelegd, dat het hier een periode betreft die inmiddels achter ons ligt.

Checkit biedt haar klanten sinds 2003 ook Organic Search aan, welke voor meer dan 100% volgens de regels is. Deze vorm van optimalisatie wordt inmiddels bij al onze huidige klanten toegepast.

We hebben lering uit het voorval en werken aan transparantie en duidelijkheid voor onze (potentiële) opdrachtgevers. Om dit te bereiken hebben we als eerste Nederlandse SEO bureau door internetjurist Caspar Wenckenbach een juridische passage laten opstellen, waarin wij onze opdrachtgevers 'beschermen' door ons te conformeren aan de privacywetgeving, merkenrecht en de Google richtlijnen.

Hopelijk wordt dit voorbeeld door de markt opgevolgd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in