CA start voorlichting misleidende telemarketing
Door onjuiste of ontbrekende informatie of een agressieve benadering gaan jaarlijks vele consumenten in op een telefonisch aanbod en krijgen zij daar later spijt van. Gedupeerden lijden voor een bedrag van gemiddeld 121 euro per jaar schade, zo bleek uit recent onderzoek van de Consumentenautoriteit (CA) naar oneerlijke handelspraktijken.
Onder het motto ‘Misleidende verkooptelefoontjes? Zó ga je daarmee om!’ staat op consuwijzer.nl daarom een nieuwe special over vragen als: hoe reageer je adequaat op verkooptelefoontjes?, wat zijn je rechten bij telemarketing?, hoe kun je een ongewenste aankoop ongedaan maken? De campagne richt zich met name op ouderen en hun omgeving, aangezien ouderen vaak extra kwetsbaar zijn voor misleidende telemarketing.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaConsumenten kunnen via de website of telefonisch via (088) 0707070 de ConsuWijzer Tele-Checklist opvragen en naast hun telefoon leggen. De checklist bestaat uit een aantal vragen waar de consument een duidelijk antwoord op moet krijgen voordat hij kan besluiten of het aanbod voor hem interessant is.
In 2009 is telemarketing een van de prioriteiten van de Consumentenautoriteit. Naast het voorlichten van consumenten over hun rechten kan de CA ook optreden tegen bedrijven die misleidende of agressieve telemarketing toepassen.
De Consumentenautoriteit voert deze campagne in het kader van ‘Fraud Prevention Month’, een initiatief van het internationale netwerk van consumententoezichthouders ICPEN om consumenten wereldwijd te attenderen op misleidende praktijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid