Overslaan en naar de inhoud gaan

Audax maakt kleine winst

De tijdschriftenuitgeverij droeg daar voor een groot deel aan bij.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Na enkele jaren van verlies heeft het concern weer zwarte cijfers geschreven. Het concern met specialismes logistiek (Media Logistics), retail (AKO) en publishing (verschillende tijdschrifttitels) komt vandaag met voorlopige cijfers voor 2015, waaruit blijkt dat een winst is behaald van 270.000 euro.  In 2014 werd nog een verlies geleden van 1,65 miljoen euro.   

Sinds begin 2015 is oprichter Jacques de Leeuw terug als algemeen directeur van het concern. Hij zette een reorganisatie in waarbij niet-strategische activiteiten werden beëindigd en de logisitiek meer centraal werd gesteld. Audax verzorgt sinds vorig jaar ook de distributie van tijdschriften voor Aldipress, onderdeel van Sanoma.     

Zonder precieze cijfers te geven, meldt Audax dat de tijdschriftentak voor een groot deel bijgedragen heeft aan de winst. Er werden onder meer samenwerkingen aangegaan op salesgebied met Pijper Media, Gooisch...als Lifestyle van Peter Contant en Just Media Group, dat onder meer de zender ONS in het portfoilio heeft.    
    
Hoewel de printmarkt ook de komende jaren onder druk zal blijven staan, verwacht Audax een verdere winstgroei door het aangaan van samenwerkingsverbanden met logistieke partners en het uitbreiden van logistieke diensten voor webwinkels. Ook kijkt Audax naar het opzetten van een ‘digitaal warenhuis’, waar uitgevers producten digitaal kunnen opslaan en klaar kunnen laten maken voor distributie &;naar elk gewenst platform&;. 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in