Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdam: over 4 jaar geen kindermarketing meer bij sportactiviteiten

Het stadsbestuur wil dat de evenementen voor kinderen 'gezond' zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Amsterdam wil reclame voor ongezonde voeding op sportevenementen voor kinderen in de ban doen. De stad wil dat uiterlijk in 2020 alle sportactiviteiten voor de jeugd vrij van kindermarketing.

related partner content for mobile comes here

Het gaat daarbij onder meer ook om gemeentelijke sporthallen en zwembaden. Het stadsbestuur wil dat de evenementen &;gezond&; zijn. Dat houdt onder nadere in: genoeg drinkwater beschikbaar en voldoende alternatieven voor ongezonde snacks.

Amsterdam sloot zich vorig jaar als eerste gemeente in ons land aan bij de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding, een initiatief van het Diabetesfonds, de Hartstichting en de Consumentenbond.

Oproep

Sportwethouder Eric van der Burg (VVD): ‘We willen niet langer dat producenten van ongezonde producten hun naam aan jeugdsport in Amsterdam verbinden. In plaats daarvan roepen we producenten van gezonde producten en non-food op om onze evenementen te sponsoren.

‘Daarnaast willen we andere gemeenten, met name de grote steden waar veel evenementen zijn, aanmoedigen om ons voorbeeld te volgen.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in