Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse ceo’s doen niet aan social media

Van alle ceo’s van bedrijven uit de Fortune Top100 hebben er slechts twee een Twitter-account.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo vond het Amerikaanse bedrijf UberCEO. Geen enkele ceo uit de lijst heeft een persoonlijk blog, 13 hebben een LinkedIn-profiel en 19 een Facebook-profiel.

related partner content for mobile comes here

Een van de ceo’s op Twitter heeft meer dan 7000 volgers, maar volgt zelf niemand. De ander heeft ooit een Twitter-acount aangemaakt, maar nog nooit iets geschreven. Dat laatste is niet zo vreemd; .

Drie van de 13 ceo’s op LinkedIn hebben meer dan 10 connecties. Drie ceo’s (niet toevallig ceo’s van technologiebedrijven) hebben meer dan 80 connecties op LinkedIn. Vijf ceo’s hebben op 1 connectie. Twee ceo’s staan op LinkedIn met een oude functie. Een ceo heeft twee profielen, die in totaal vijf connecties tellen. Sommige ceo’s hebben nep-profielen op LinkedIn. Deze zijn niet meegenomen in de analyse.

81 procent van de ceo's heeft geen persoonlijk Facebook-profiel. Een ceo telt 13 facebook-vrienden; het meeste van iedereen. Een ceo heeft wel een profiel, maar geen enkele vriend. De meeste profielen verschaffen weinig tot geen informatie. Verschillende ceo’s hebben fan-pagina’s, maar die tellen niet mee als persoonlijke pagina.

De meeste ceo’s hebben een beschrijving op Wikipedia; 76 procent. In 28 procent van de gevallen betreft het echter oude of onvolledige informatie en staan er verkeerde functiebenamingen .

Wat kun je uit deze analyse concluderen? Dat Amerikaanse ceo’s geen zin hebben om deel te nemen aan social networks, dat ze er geen verstand van hebben, of geen tijd? Het is in ieder geval een gemiste kans om een relatie aan te gaan met je stakeholders, aldus UberCEO. Deelname aan social media heeft volgens het bedrijf een positief effect op de perceptie, zichtbaarheid en het merkimago van je bedrijf.

Een presentatie van de analyse op Slideshare:

Bron: MarketingCharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in