Overslaan en naar de inhoud gaan

Allied Domecq past bureaulijst aan

De Britse drankenmarketeer Allied Domecq heeft zijn internationale bureaubelangen, samen goed voor een budget van bijna 500 miljoen dollar,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De belangrijkste merken zijn verdeeld onder drie bureaunetwerken wat betreft de above-the-line activiteiten, aldus AdAge. Cordiant’s Bates Worldwide doet Ballantine-whiskey en Tia Maria-likeur, Omnicom’s BBDO-groep behoudt Beefeater-gin, Stolichnaya-wodka en Kahlua-likeur, terwijl D-rush, een bureau in New York waarin Interpublic een belang heeft, Courvoisier-cognac en Sauza-tequila gaat doen.

related partner content for mobile comes here

Publicis Groupe’s mediabuying en planning netwerk Optimedia wordt het internationale mediabureau van Allied Domecq, in samenwerking met zusterbureau Zenith Media in enkele markten. Optimedia werkte in Europa al vier jaar voor deze klant.

Het internationale marketingservicesbureaunetwerk wordt 141, onderdeel van Cordiant Communications Group (en zuster van Bates).Allied Domecq is een van Cordiant’s vijf grootste internationale accounts geworden.

Het Britse bedrijf heeft ook activiteiten op het gebied van wijnmarketing, maar volgens de Financial Times van vandaag worden die op termijn waarschijnlijk van de hand gedaan. En Allied Domecq zou volgens de FT ook hard bezig zijn om het merk Malibu-rum over te nemen van concurrent Diageo. Met dat bedrijf is een dispuut over wie eigenaar is van het merk Captain Morgan-rum. De gedachte is dat, als Malibu overgaat naar AD, het dispuut is opgelost.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in