Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn geeft inzicht in voedingswaarde boodschappen met ‘Mijn Voedingswaarden’ op ah.nl

Het idee achter ‘Mijn Voedingswaarden’ is dat inzicht in voedingswaarden van boodschappen, bewust boodschappen doen makkelijker maakt.

Albert Heijn lanceert de online dienst Mijn Voedingswaarden. Daarmee zegt de supermarkt klanten te willen helpen om bewustere keuzes te maken bij hun dagelijkse aankopen.

related partner content for mobile comes here

Adformatie: : Wat kunnen consumenten met ‘Mijn Voedingswaarden’?

Albert Heijn:: ‘De service biedt klanten inzicht in de voedingswaarden van de producten die zij gekocht hebben. Ook biedt de dienst alternatieve producten op basis van de door de klant gekozen voedingswaarde, wat bewust boodschappen doen makkelijker maakt. Dit is een volgende stap in de ambitie van Albert Heijn om klanten te inspireren om gezonder te leven.’

De service is beschikbaar op ah.nl voor klanten met een persoonlijke bonuskaart.

Mijn Voedingswaarden
Albert Heijn

Koolhydraten

Albert Heijn heeft de online dienst zelf ontwikkeld en heeft daarbij onder andere gebruik gemaakt van de medische expertise van het UMC Utrecht. Albert Heijn: ‘Met toestemming van de klant laat de supermarkt zien hoeveel suiker, voedingsvezels, zout, eiwitten, verzadigd vet, calorieën en koolhydraten hij recent gekocht heeft. De dienst toont welke aankopen het meeste suiker, eiwitten etc. per 100 gram bevatten. Daarnaast kunnen klanten alternatieve producten uit hetzelfde assortiment bekijken die meer of minder van de gekozen voedingswaarde bevat. Albert Heijn maakt geen onderscheid tussen eigen en overige merken.’

Prof. dr Wouter W. van Solinge, ambassador eHealth & big data bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht, ziet ‘Mijn Voedingswaarden’ als een voorbeeld van hoe eHealth de consument sturing kan geven aan zijn eigen gezondheid. ‘Het werkt preventief, leidt tot een betere kwaliteit van leven en kan bijdragen tot een daling van de zorgkosten. Wij hopen dat dergelijke toepassingen mensen inspireren een gezondere lifestyle aan te nemen. Als je data analytics koppelt aan voeding, zijn de mogelijkheden legio.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in