Overslaan en naar de inhoud gaan

ADCN: Lemz wint meeste Lampen

Bij de ADCN Jaarprijzen won Lemz vanavond de Grand Prix. De jury’s deelden verder 9 keer goud, 19 keer zilver en 7 deelbekroningen uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lemz werd donderdagavond bij de -uitreiking de grote winnaar. Het bureau won niet alleen de Grand Prix voor ‘Task Force Opsporing Vuurwerkbommen’ voor Consument & Veiligheid, maar ook nog drie zilveren Lampen. De jury maakte een opvallende keuze, omdat normaal gesproken alleen het met goud bekroonde werk in aanmerking komt voor de Grand Prix.

related partner content for mobile comes here

Ook Indie, Wieden+Kennedy en Y&R Amsterdam scoorden goed met elk eenmaal goud (voor respectievelijk ­Domino’s Perfect Pepperoni Pizza, ­Heineken’s Legendary Making of, en LG Thief) en tweemaal zilver. Part of a Bigger Plan won drie deelbekroningen.

Voor het eerst werd de hegemonie van TBWA\Neboko en DDB doorbroken. Het afgelopen decennium domineerden deze bureaus de ADCN Jaarprijzen. TBWA\ was ook dit jaar wel het vaakst genomineerd en won uiteindelijk goud (voor Gamma Lego) en zilver. Tribal DDB won eveneens goud (voor Philips Obsessed with Sound) en zilver, maar DDB viel dit keer niet in de prijzen.

Doom & Dickson en N=5 wonnen ook beide eenmaal goud (voor respectievelijk Hema Mega push-up beha en Telfort Miljonair) en eenmaal zilver. Selmore en PH Ontwerp wonnen ieder een goud. In totaal reikten de jury’s 36 lampen uit, drie minder dan vorig jaar.

Foto's: Cor Mooij.

Het prijzenoverzicht:

GRAND PRIX
LEMZ
Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers. Klant: Consument & Veiligheid.

COMMERCIALS

GOUD
Selmore - Hugh Hefner (Bavaria).
Indie - The Perfect Pepperoni Pizza Deal (tv). (Domino’s Pizza)
N=5 - Hans de ex-miljonair (Telfort)
Y&R Amsterdam - LG Thief (LG Electronics)
Wieden+Kennedy -The Legendary Making of the Date (Heineken)

ZILVER
Publicis - ALS. Conny (Stichting ALS)
N=5 - Mannenavond (LOI)
Y&R Amsterdam - LG Thief (LG Electronics)
Wieden+Kennedy - The Entrance (Heineken)
TBWA\Neboko - Blijf kijken (IDFA)
Indie - The Perfect Pepperoni Pizza Deal (Domino’s Pizza)

INTERACTIEF

GOUD
Tribal DDB - Obsessed with sound (Philips)
ZILVER
Tribal DDB - Obsessed with sound (Philips)
Pool Worldwide - Sound Circus
Lemz - Task Force Ops. Vuurwerk Bommenmakers (Consument & Veiligheid)
Achtung! - Volkswagen Fanwagen (Pon)

GEINTEGREERD

ZILVER
Lemz - Task Force Ops. Vuurwerk Bommenmakers (Consument & Veiligheid)

ACTIEMARKETING

ZILVER
Indie - The Perfect Pepperoni Pizza Deal (Domino’s Pizza)
Wieden+Kennedy -The Legendary Making of the Date (Heineken)
Y&R Amsterdam - LG Thief (LG Electronics)
Doom & Dickson - Mega push-up beha (Hema)
Lemz - Task Force Ops. Vuurwerk Bommenmakers (Consument & Veiligheid)

GRAFISCHE VORMGEVING

ZILVER
They - Identiteit Amsterdamse Bostheater

VERPAKKINGEN

GOUD
PH Ontwerp - Hortus Honey (Hortus Botanicus)
ZILVER
OD - Jumbo Thuismenu (Jumbo Supermarkten)

PRINT & BUITENRECLAME

GOUD
TBWA\Neboko - Lego (Gamma)
Doom & Dickson - Mega push-up beha (Hema)
ZILVER
Dawn - Triodos SAAT-campagne (Triodos Bank).

DEELBEKRONINGEN

ILLUSTRATIE
Part of a bigger plan - Friends of Mr Porter (Mr Porter/Nowness)

YOUNG DIRECTORS
Cake Film/Paul Geusebroek - Nike Destroyer

FILMREGIE
Postpanic/Mischa Rozema - Year Zero (OFFF Festival)

FOTOGRAFIE
Conceptboosting/Simon Warmer – Octopus (JMR)

ART DIRECTION
Part of a bigger plan - Friends of Mr Porter (Mr Porter/Nowness)
Part of a bigger plan - The Great Journey of Little Bag Charms ( Louis Vuitton)

GELUID
MOST Original Soundtracks/Nexus - Cascada Coca-Cola

Geen bekroningen in de categorieën Copy, Actualiteit, Tijdschriften, Radio, Tijdschriften, en Jong Talent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in