ADCN: Lemz wint meeste Lampen
Lemz werd donderdagavond bij de ADCN-uitreiking de grote winnaar. Het bureau won niet alleen de Grand Prix voor ‘Task Force Opsporing Vuurwerkbommen’ voor Consument & Veiligheid, maar ook nog drie zilveren Lampen. De jury maakte een opvallende keuze, omdat normaal gesproken alleen het met goud bekroonde werk in aanmerking komt voor de Grand Prix.
Ook Indie, Wieden+Kennedy en Y&R Amsterdam scoorden goed met elk eenmaal goud (voor respectievelijk Domino’s Perfect Pepperoni Pizza, Heineken’s Legendary Making of, en LG Thief) en tweemaal zilver. Part of a Bigger Plan won drie deelbekroningen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVoor het eerst werd de hegemonie van TBWA\Neboko en DDB doorbroken. Het afgelopen decennium domineerden deze bureaus de ADCN Jaarprijzen. TBWA\ was ook dit jaar wel het vaakst genomineerd en won uiteindelijk goud (voor Gamma Lego) en zilver. Tribal DDB won eveneens goud (voor Philips Obsessed with Sound) en zilver, maar DDB viel dit keer niet in de prijzen.
Doom & Dickson en N=5 wonnen ook beide eenmaal goud (voor respectievelijk Hema Mega push-up beha en Telfort Miljonair) en eenmaal zilver. Selmore en PH Ontwerp wonnen ieder een goud. In totaal reikten de jury’s 36 lampen uit, drie minder dan vorig jaar.
Foto's: Cor Mooij.
Het prijzenoverzicht:
GRAND PRIX
LEMZ
Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers. Klant: Consument & Veiligheid.
COMMERCIALS
GOUD
Selmore - Hugh Hefner (Bavaria).
Indie - The Perfect Pepperoni Pizza Deal (tv). (Domino’s Pizza)
N=5 - Hans de ex-miljonair (Telfort)
Y&R Amsterdam - LG Thief (LG Electronics)
Wieden+Kennedy -The Legendary Making of the Date (Heineken)
ZILVER
Publicis - ALS. Conny (Stichting ALS)
N=5 - Mannenavond (LOI)
Y&R Amsterdam - LG Thief (LG Electronics)
Wieden+Kennedy - The Entrance (Heineken)
TBWA\Neboko - Blijf kijken (IDFA)
Indie - The Perfect Pepperoni Pizza Deal (Domino’s Pizza)
INTERACTIEF
GOUD
Tribal DDB - Obsessed with sound (Philips)
ZILVER
Tribal DDB - Obsessed with sound (Philips)
Pool Worldwide - Sound Circus
Lemz - Task Force Ops. Vuurwerk Bommenmakers (Consument & Veiligheid)
Achtung! - Volkswagen Fanwagen (Pon)
GEINTEGREERD
ZILVER
Lemz - Task Force Ops. Vuurwerk Bommenmakers (Consument & Veiligheid)
ACTIEMARKETING
ZILVER
Indie - The Perfect Pepperoni Pizza Deal (Domino’s Pizza)
Wieden+Kennedy -The Legendary Making of the Date (Heineken)
Y&R Amsterdam - LG Thief (LG Electronics)
Doom & Dickson - Mega push-up beha (Hema)
Lemz - Task Force Ops. Vuurwerk Bommenmakers (Consument & Veiligheid)
GRAFISCHE VORMGEVING
ZILVER
They - Identiteit Amsterdamse Bostheater
VERPAKKINGEN
GOUD
PH Ontwerp - Hortus Honey (Hortus Botanicus)
ZILVER
OD - Jumbo Thuismenu (Jumbo Supermarkten)
PRINT & BUITENRECLAME
GOUD
TBWA\Neboko - Lego (Gamma)
Doom & Dickson - Mega push-up beha (Hema)
ZILVER
Dawn - Triodos SAAT-campagne (Triodos Bank).
DEELBEKRONINGEN
ILLUSTRATIE
Part of a bigger plan - Friends of Mr Porter (Mr Porter/Nowness)
YOUNG DIRECTORS
Cake Film/Paul Geusebroek - Nike Destroyer
FILMREGIE
Postpanic/Mischa Rozema - Year Zero (OFFF Festival)
FOTOGRAFIE
Conceptboosting/Simon Warmer – Octopus (JMR)
ART DIRECTION
Part of a bigger plan - Friends of Mr Porter (Mr Porter/Nowness)
Part of a bigger plan - The Great Journey of Little Bag Charms ( Louis Vuitton)
GELUID
MOST Original Soundtracks/Nexus - Cascada Coca-Cola
Geen bekroningen in de categorieën Copy, Actualiteit, Tijdschriften, Radio, Tijdschriften, en Jong Talent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid