'64% van mobiele aankopen komt van iPad en iPhone'


In de Benelux worden de meeste mobiele aankopen gedaan via het iOS platform (iPad/iPhone), blijkt uit Zanox Mobile Performance Barometer 2013. Uit deze barometer komt bovendien naar voren dat het m-commerce aandeel van de geboekte omzet uit online sales in de Benelux in 2013 ten opzichte van 2012 steeg met 14%. De 119% groei in het aantal transacties in de lage landen toont aan dat van verzadiging nog lang geen sprake is. Met deze resultaten is de Benelux stevig verankerd in de top 3 m-commerce regio’s van Europa. Groot-Brittannië neemt de leiding met een groei van 137% en Scandinavië volgt op gepaste voet met 116% groei.
country_performance.png
In Europa domineert Apple's iOS met een gemiddeld marktaandeel van 62% tegen 35% voor Android op gebied van het aantal mobiele aankopen. In de Benelux is het aandeel van iOS zelfs nog groter, namelijk 64% ten opzichte van 32% voor Android. Het aandeel van iPads en iPhones in Europa is wel licht afgenomen en groeide het marktaandeel van Android vorig jaar met 7% ten opzichte van 2012.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe gemiddelde uitgaven in 2013 via een iPad en iPhone liggen beduidend hoger dan Android. De iPad gaat aan kop met een gemiddelde waarde van € 78 per bestelling. iPhone-gebruikers doet bestellingen met een gemiddelde waarde van € 52. Android-gebruikers geven gemiddeld € 42 per aankoop uit. Binnen Europa zijn flink wat verschillen per branche te zien. De Europese gemiddelde groeipercentages qua omzet variëren voor de verschillende branches van 185% (Travel), 162% (Financiële dienstverlening), 114% (Telecom & Services) tot 81% (Retail & Shopping). In de Benelux groeide het segment Telecom het hardst met 290% en Travel volgde met 210% groei. De opkomende markten in Oost-Europa laten echter de meest indrukwekkende m-commerce groei zien. De reisbranche in Oost-Europa groeide maar liefst 1001%.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid