Overslaan en naar de inhoud gaan

'64% van mobiele aankopen komt van iPad en iPhone'

Marktleider Android verantwoordelijk voor slechts 32% van mobiele aankopen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Benelux worden de meeste mobiele aankopen gedaan via het iOS platform (iPad/iPhone), blijkt uit Zanox Mobile Performance Barometer 2013.  Uit deze barometer komt bovendien naar voren dat het m-commerce aandeel van de geboekte omzet uit online sales in de Benelux in 2013 ten opzichte van 2012 steeg met 14%. De 119% groei in het aantal transacties in de lage landen toont aan dat van verzadiging nog lang geen sprake is. Met deze resultaten is de Benelux stevig verankerd in de top 3 m-commerce regio’s van Europa. Groot-Brittannië neemt de leiding met een groei van 137% en Scandinavië volgt op gepaste voet met 116% groei.

related partner content for mobile comes here

In Europa domineert Apple&;s iOS met een gemiddeld marktaandeel van 62% tegen 35% voor Android op gebied van het aantal mobiele aankopen. In de Benelux is het aandeel van iOS zelfs nog groter, namelijk 64% ten opzichte van 32% voor Android. Het aandeel van iPads en iPhones in Europa is wel licht afgenomen en groeide het marktaandeel van Android vorig jaar met 7% ten opzichte van 2012. 

De gemiddelde uitgaven in 2013 via een iPad en iPhone liggen beduidend hoger dan Android. De iPad gaat aan kop met een gemiddelde waarde van € 78 per bestelling. iPhone-gebruikers doet bestellingen met een gemiddelde waarde van € 52. Android-gebruikers geven gemiddeld € 42 per aankoop uit.  Binnen Europa zijn flink wat verschillen per branche te zien. De Europese gemiddelde groeipercentages qua omzet variëren voor de verschillende branches van 185% (Travel), 162% (Financiële dienstverlening), 114% (Telecom & Services) tot 81% (Retail & Shopping). In de Benelux groeide het segment Telecom het hardst met 290% en Travel volgde met 210% groei. De opkomende markten in Oost-Europa laten echter de meest indrukwekkende m-commerce groei zien. De reisbranche in Oost-Europa groeide maar liefst 1001%. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in