Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorgkrant op 6,4 miljoen deurmatten

Onder de titel ‘De Zorg. Het echte werk…’, voert de zorgsector momenteel een landelijke campagne om de beeldvorming over het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doel van de zorgkrant is het werken in de gezondheidszorg onder ieders aandacht te brengen, waardoor met name jongeren en potentiële herintreders de mogelijkheid om (weer) te gaan werken in de
zorg serieus overwegen. Het eerste exemplaar van deze krant zal op vrijdag 1
september aan staatssecretaris Margo Vliegenthart worden aangeboden op het
Ministerie van VWS.

related partner content for mobile comes here

Als er niets gebeurt, zullen er in 2004 ongeveer 44.000 onvervulbare
vacatures zijn in de zorgsector. Een van de maatregelen om dit aantal te
bestrijden, is het voeren van een beeldvormingscampagne. Deze campagne loopt
sinds november 1999 en is een van de activiteiten uit het Convenant
Arbeidsmarkt Zorgsector (CAZ). In dit convenant hebben de sociale partners in
de gezondheidszorg, het ministerie van VWS en de Arbeidsvoorziening in
Nederland afspraken gemaakt om te proberen meer mensen in de zorg aan het
werk te krijgen. Andere activiteiten gaan onder meer over opleiding en het
bestrijden van het ziekteverzuim.

De zorgkrant is 24 pagina’s dik en geeft een beeld over wat het werken in de
gezondheidszorg inhoudt. Zo zijn er artikelen die de veelzijdigheid van het
werken in de zorgsector tonen, interviews, globale informatie over
salariëring, arbeidsomstandigheden, opleidingen en een column van de
bewindslieden van VWS. Er staan ook advertenties in van onder andere
zorgverzekeraars en het Arbeidsbureau.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in