Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP’s Sorrell verwacht pas beter tijden in 2004

Sir Martin Sorrell, verwacht pas een economische opleving in deze branche in 2004. In de Wall street Journal Europe zegt de ceo van de WPP…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het herstel tot die tijd is wel een ‘lange, moeilijke weg’ volgens Sorrell, maar hij voegt raan toe: ‘Die correctie is alleen maar gezond na 10 jaar van ongeëvenaarde groei in de jaren ’90 waarin we gewend raakten aan lage inflatie.’

related partner content for mobile comes here

Wel verwacht hij dat 2002 beter wordt dan 2001, hoewel de eerste vier maanden van dit jaar nog niks hebben laten zien dat wijst op een significante verbetring. Volgend jaar wordt zijns inziens beter dan dit jaar, maar de echte verbetering ziet hij dus pas over een jaar of 2.

Verder verwacht hij een oplevende discussie over deconsolidatie in termen van bureau-eigenaarschap, na jaren van grote overnames tussen bureaunetwerken.

Voor zijn eigen WPP - dat zo’n 5000 medewerkers moest ontslaan en een winstval mee maakte van zo’n 3 procent - geeft Sorrell 3 strategische prioriteiten aan: de eerste is het belang van de Amerikaanse activiteiten terugbrengen van 45 procent tot een derde (met Europa en Azië/Zuid-Amerika de overige twee gelijke delen); de tweede is het belang van marketingservices laten toenemen tot tweederde van hun business; en de derde is het belang van dm, interactief en marktonderzoek vergroten in het concern van nu ongeveer eenderde tot de helft van WPP’s business.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in