WPP’s Sorrell verwacht pas beter tijden in 2004


Het herstel tot die tijd is wel een ‘lange, moeilijke weg’ volgens Sorrell, maar hij voegt raan toe: ‘Die correctie is alleen maar gezond na 10 jaar van ongeëvenaarde groei in de jaren ’90 waarin we gewend raakten aan lage inflatie.’
Wel verwacht hij dat 2002 beter wordt dan 2001, hoewel de eerste vier maanden van dit jaar nog niks hebben laten zien dat wijst op een significante verbetring. Volgend jaar wordt zijns inziens beter dan dit jaar, maar de echte verbetering ziet hij dus pas over een jaar of 2.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder verwacht hij een oplevende discussie over deconsolidatie in termen van bureau-eigenaarschap, na jaren van grote overnames tussen bureaunetwerken.
Voor zijn eigen WPP - dat zo’n 5000 medewerkers moest ontslaan en een winstval mee maakte van zo’n 3 procent - geeft Sorrell 3 strategische prioriteiten aan: de eerste is het belang van de Amerikaanse activiteiten terugbrengen van 45 procent tot een derde (met Europa en Azië/Zuid-Amerika de overige twee gelijke delen); de tweede is het belang van marketingservices laten toenemen tot tweederde van hun business; en de derde is het belang van dm, interactief en marktonderzoek vergroten in het concern van nu ongeveer eenderde tot de helft van WPP’s business.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid