Worldcom PR Group neemt Barcelona Principles aan


Het wereldwijde netwerk Worldcom Public Relations Group heeft de Barcelona Declaration of Measurement Principles aangenomen als richtlijn voor het meten van pr-resultaten. Worldcom Group is daarmee het eerste wereldwijde communicatienetwerk dat de principes officieel aanneemt voor actief gebruik door zijn partners.
De Barcelona Principles zijn officieel gepubliceerd tijdens de tweede jaarlijkse European Summit on Measurement en zijn sindsdien bekrachtigd door verschillende internationale beroepsverenigingen, waaronder het Institute for Public Relations, de International Association for Measurement and Evaluation of Communication (AMEC), de International Communications Consultancy Organization (ICCO) en de Public Relations Society of America (PRSA).
Op basis van de zeven basisprincipes kunnen pr-resultaten kwantitatief en kwalitatief gedefinieerd en gepresenteerd worden:
1. Stel doelen en meet die doelen vervolgens;
2. Meet het effect in plaats van de prestatie;
3. Meet het effect op de bedrijfsresultaten;
4. Meet mediaresultaten via een kwantitatieve en een kwalitatieve benadering;
5. Advertentiewaardes zijn niet bruikbaar om de waarde van public relations weer te geven;
6. Social media kunnen en moeten gemeten worden;
7.Transparantie en herhaalbaarheid van het onderzoek zijn essentieel voor solide meetmethoden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Een interne commissie, bestaande uit vertegenwoordigers uit Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië en de Pacific, zal in de komende periode meetsystemen en methoden ontwikkelen op basis van de Barcelona Principles. Daarnaast zal de Worldcom Group zijn partners voorzien van tools en trainingen om de acceptatie en het gebruik van deze nieuwe principes door henzelf en met name door hun klanten te bevorderen.
De Nederlandse Worldcom-partner is Wisse Kommunikatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid