Overslaan en naar de inhoud gaan

Worldcom PR Group neemt Barcelona Principles aan

Het wereldwijde netwerk Worldcom Public Relations Group heeft de Barcelona Declaration of Measurement Principles aangenomen als richtlijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het wereldwijde netwerk Worldcom Public Relations Group heeft de aangenomen als richtlijn voor het meten van pr-resultaten. Worldcom Group is daarmee het eerste wereldwijde communicatienetwerk dat de principes officieel aanneemt voor actief gebruik door zijn partners.

related partner content for mobile comes here

De Barcelona Principles zijn officieel gepubliceerd tijdens de tweede jaarlijkse European Summit on Measurement en zijn sindsdien bekrachtigd door verschillende internationale beroepsverenigingen, waaronder het Institute for Public Relations, de International Association for Measurement and Evaluation of Communication (AMEC), de International Communications Consultancy Organization (ICCO) en de Public Relations Society of America (PRSA).
Op basis van de zeven basisprincipes kunnen pr-resultaten kwantitatief en kwalitatief gedefinieerd en gepresenteerd worden:
1. Stel doelen en meet die doelen vervolgens;
2. Meet het effect in plaats van de prestatie;
3. Meet het effect op de bedrijfsresultaten;
4. Meet mediaresultaten via een kwantitatieve en een kwalitatieve benadering;
5. Advertentiewaardes zijn niet bruikbaar om de waarde van public relations weer te geven;
6. Social media kunnen en moeten gemeten worden;
7.Transparantie en herhaalbaarheid van het onderzoek zijn essentieel voor solide meetmethoden.

Een interne commissie, bestaande uit vertegenwoordigers uit Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië en de Pacific, zal in de komende periode meetsystemen en methoden ontwikkelen op basis van de Barcelona Principles. Daarnaast zal de Worldcom Group zijn partners voorzien van tools en trainingen om de acceptatie en het gebruik van deze nieuwe principes door henzelf en met name door hun klanten te bevorderen.
De Nederlandse Worldcom-partner is Wisse Kommunikatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in