Nederlander houdt van lokale producten
Als gevolg van de grotere vraag naar producten van lokale aard, is er ook een groei van het aantal boerenmarkten en landwinkels en winkelformules als Marqt, Landmarkt en het Verswarenhuys. Daarnaast is er op de schappen en producten in de supermarkt steeds informatie te vinden over de herkomst van ingrediënten.
De Telegraaf: 'Bij salademaker Johma is de toevoeging "Oet Twente" onderdeel van een nieuwe merkstrategie. "Je zou kunnen zeggen dat we eerst wat meer op de globaliseringstrend zaten, en nu zitten we meer op localizing ”, zegt Karin Bronsvoort, bij Johma verantwoordelijk voor het merkbeleid. Zo werd er in recente jaren nog gekeken naar meer exotische producten in de salades. Terwijl je nu bij een telefoontje in een onvervalste Twentse tongval hoort dat je verbonden bent met Johma. "Harold uit de productie heeft dat bandje ingesproken".'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisLaurens Sloot, hoogleraar retailmarketing aan de Rijksuniversiteit Groningen, meent in De Telegraaf dat er sprake is van een trend: ‘Er is een tegenreactie gaande op de globalisering van supermarktproducten. Dit is een onderdeel van een nog grotere trend, de zoektocht naar authenticiteit. In een steeds grotere wereld hebben mensen behoefte aan tastbaarheid."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid