Winstsstijging Interpublic in tweede kwartaal
IPG behaalde de winstgroei met name dankzij teruglopende kosten, - zoals professionele kosten voor accountancy en advocaten ‒ van 68 naar 48,6 miljoen dollar. Ook werden enkele units afgestoten die niet tot de core-business behoren.
Wel liep het bureau-inkomen van IPG terug met 5 procent naar 1,53 miljard dollar. In de eerste zes maanden van het jaar liep het inkomen ook terug: 3 procent naar 2,85 miljard. In het eerste halfjaar werd minder verlies geleden: 125 miljoen dollar, in vergelijking met 147 miljoen in de eerste helft van vorig jaar.
Het organische inkomen steeg in de eerste zes maanden heel licht met 0,5 procent. In het tweede kwartaal daalde het echter met 3 procent.
Volgens topman Michael Roth hebben alle IPG-bedrijven de mogelijkheid om groei te behalen in de markt in de komende maanden. Hij is met name te spreken over de samengevoegde bureaunetwerken Draft en FCB in Draft FCB Group.
Bron: Adweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid