Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstsstijging Interpublic in tweede kwartaal

Interpublic Group (IPG) heeft een nettowinst van 47 miljoen dollar behaald in het tweede kwartaal, terwijl dat in dezelfde periode een jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IPG behaalde de winstgroei met name dankzij teruglopende kosten, - zoals professionele kosten voor accountancy en advocaten ‒ van 68 naar 48,6 miljoen dollar. Ook werden enkele units afgestoten die niet tot de core-business behoren.

related partner content for mobile comes here

Wel liep het bureau-inkomen van IPG terug met 5 procent naar 1,53 miljard dollar. In de eerste zes maanden van het jaar liep het inkomen ook terug: 3 procent naar 2,85 miljard. In het eerste halfjaar werd minder verlies geleden: 125 miljoen dollar, in vergelijking met 147 miljoen in de eerste helft van vorig jaar.
Het organische inkomen steeg in de eerste zes maanden heel licht met 0,5 procent. In het tweede kwartaal daalde het echter met 3 procent.
Volgens topman Michael Roth hebben alle IPG-bedrijven de mogelijkheid om groei te behalen in de markt in de komende maanden. Hij is met name te spreken over de samengevoegde bureaunetwerken Draft en FCB in Draft FCB Group.
Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in