Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstgroei voor WPP Group

WPP Group heeft in het eerste halfjaar een 30 procent hogere winst voor belastingen gehaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet van de Britse groep, eigenaar van onder meer JWT en Young & Rubicam, steeg met 16 procent tot 2,86 miljard pond (4,2 miljard euro). De autonome omzetgroei, waar gecorrigeerd wordt voor valutaschommelingen en recente overnames, kwam 5 procent lager uit.

related partner content for mobile comes here

Bestuursvoorzitter Martin Sorrell van WPP zegt een groeiend vertrouwen te hebben dat de onderneming met zijn omzetstijging het gemiddelde in de sector zal overtreffen. De branche zal naar verwachting op een stijging van 3 à 4% uitkomen, terwijl WPP voor de tweede helft van 2006 rekent op een organische groei van 4 à 5%.

Het bureau heeft grote opdrachten binnengehaald van klanten als Unilever, HSBC Bank en Nokia . Tegelijk doet WPP goede zaken in opkomende markten waaronder met name India en China, waar de omzetten met meer dan 20% zijn gestegen. De regio's Azië, Afrika en het Midden-Oosten leverden een groei op van 9,4%.

WPP heeft in China diverse reclamebureaus overgenomen, vooruitlopend op grote evenementen in dat land die de advertentiemarkt kunnen aanzwengelen. De Olympische Spelen die in 2008 in Peking worden gehouden, gevolgd door de Sjanghai Expo in 2010 bieden kansen voor adverteerders, waarvan WPP denkt te kunnen profiteren. In grootte moet de Volksrepubliek uitgroeien tot de derde markt van WPP. Tot nu toe komt China op de vijfde plaats. [ANP/Het Financieele Dagblad]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in