Winstgroei voor WPP Group


De omzet van de Britse groep, eigenaar van onder meer JWT en Young & Rubicam, steeg met 16 procent tot 2,86 miljard pond (4,2 miljard euro). De autonome omzetgroei, waar gecorrigeerd wordt voor valutaschommelingen en recente overnames, kwam 5 procent lager uit.
Bestuursvoorzitter Martin Sorrell van WPP zegt een groeiend vertrouwen te hebben dat de onderneming met zijn omzetstijging het gemiddelde in de sector zal overtreffen. De branche zal naar verwachting op een stijging van 3 à 4% uitkomen, terwijl WPP voor de tweede helft van 2006 rekent op een organische groei van 4 à 5%.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet bureau heeft grote opdrachten binnengehaald van klanten als Unilever, HSBC Bank en Nokia . Tegelijk doet WPP goede zaken in opkomende markten waaronder met name India en China, waar de omzetten met meer dan 20% zijn gestegen. De regio's Azië, Afrika en het Midden-Oosten leverden een groei op van 9,4%.
WPP heeft in China diverse reclamebureaus overgenomen, vooruitlopend op grote evenementen in dat land die de advertentiemarkt kunnen aanzwengelen. De Olympische Spelen die in 2008 in Peking worden gehouden, gevolgd door de Sjanghai Expo in 2010 bieden kansen voor adverteerders, waarvan WPP denkt te kunnen profiteren. In grootte moet de Volksrepubliek uitgroeien tot de derde markt van WPP. Tot nu toe komt China op de vijfde plaats. [ANP/Het Financieele Dagblad]
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid