Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom we af moeten van de term purpose marketing

Omnicom PR Group onderzocht wat Nederlanders vinden van ‘purpose’. De belangrijkste conclusies.
Henk Jan Beltman van 'purpose-lieveling'  Tony's Chocolonely
Henk Jan Beltman van 'purpose-lieveling' Tony's Chocolonely
© ANP Robin van Lonkhuijsen
Henk Jan Beltman van 'purpose-lieveling'  Tony's Chocolonely
Henk Jan Beltman van 'purpose-lieveling' Tony's Chocolonely
© ANP Robin van Lonkhuijsen

Buiten het feit dat geen Nederlander het lekker uit zijn mond krijgt, zijn er zwaarwichtigere redenen om de term purpose marketing maar direct van een ban te voorzien. ‘Een maatschappelijk doel steunen alleen omdat het goed werkt in marketing, daar zijn Nederlanders wars van’, zegt Marjolein Rigter, verantwoordelijk voor reputatiemanagement en purpose bij Omnicom PR Group.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in