VRT wint concurrentieslag om tv-kijker
De Vlaamse publieke omroep VRT is de commerciële zenders in 2003 gepasseerd als het gaat om het aantal kijkers.
De VRT-zenders TV1 en Ketnet/Canvas boeiden 37,9 procent van de kijkers; concurrenten VTM, Kanaal2 en VT4 bleven steken op 36,5 procent. De trend is in januari doorgezet, blijkt uit eerste cijfers van de Vlaamse kijkcijferdienst Audimetri.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De publieke zender TV1 dankt zijn populariteit vooral aan programma's als FC De Kampioenen en de nieuwe politieserie Witse. Die trekken steevast 1,1 tot 1,7 miljoen kijkers.
In Nederland hebben de publieke omroepen de afgelopen jaren terrein verloren aan de commerciële concurrenten. Nederland 1, 2 en 3 trekken samen circa 27 procent van de kijkers. Bijna tweemaal zoveel Nederlanders kijken naar de commerciële zenders (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid