Overslaan en naar de inhoud gaan

Voors en tegens van digitale coupons

Coupons via internet zijn populair. Maar online coupons hebben hun beperkingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Coupons met kortingen en aanbiedingen worden in toenemende mate via internet aangeboden. Er zijn zelfs speciale sites waar de surfer kan kiezen uit een heel scala aan kortingsbonnen, zoals de Amerikaanse site . Dat internet in trek raakt als medium voor coupons, heeft meer dan een reden. In cyberspace zijn voor veel bedrijven nieuwe, jonge en koopkrachtige klanten en doelgroepen te vinden. De klant hoeft er niet eerst een krant of tijdschrift op na te slaan of een winkel te bezoeken om aan een coupon te komen. Terwijl het invullen van een papieren coupon vaak priegelwerk is, is dat op een beeldscherm makkelijker. En wil de klant meer weten over het bedrijf of de aanbieding, dan is het heel eenvoudig om door te klikken.

related partner content for mobile comes here

Couponing via internet heeft echter ook nadelen. De herkenbaarheid van bonnen die de klant zelf moet uitprinten laat nogal eens te wensen over. Bij bonnen met een geldwaarde, is de kans op fraude aanzienlijk. Ook is niet voor elk bedrijf internet het juiste kanaal. Bedrijven die hun klanten niet zoeken onder de beter opgeleide, jongere consumenten blijven aangewezen op de oude vertrouwde kanalen voor het verspreiden van hun coupons. Bovendien helpen coupons op internet vooral om nieuwe klanten te vinden, ze doen nog niet veel aan het versterken van trouw. Ook valt het veelgeroemde personaliseren nog tegen. Dat vraagt immers het uitgebreid invullen van een vragenlijst. Een surfer is gauw moe - of kijkt wat anders tegen de offers aan, die hij zich moet getroosten voor de beloning dan de klassieke consument.

< SIZE=1>Bron: stratégies, 12-1-2001<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in