Overslaan en naar de inhoud gaan

Vivendi wil USA Networks overnemen

Het Franse mediaconcern Vivendi Universal is in gesprek over de overname van de tv-zenders en filmproductiebelangen van het Amerikaanse USA…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar het mediaconcern noemde het door de krant geraamde overnamebedrag van 13 à 18 miljard dollar absurd. De gesprekken richten zich op de tv-zenders USA Network, Sci-Fi, Trio en Crime, en de productiemaatschappijen Studios USA en USA Films. Vivendi is voor 43 procent eigenaar van USA Networks, maar heeft tot nu toe weinig medewerking van de Amerikanen gekregen bij het promoten en distribueren van films en muziek van dochterbedrijf Universal. Concurrenten van Vivendi als AOL Time Warner, Disney en Viacom beschikken al over tv-zenders en kunnen daardoor hun producten rechtstreeks doorsluizen naar de Amerikaanse consument. Vivendi heeft bij USA Networks te maken met een andere grote aandeelhouder. Dat is Liberty Media, indirect eigenaar van het aan de Amsterdamse beurs genoteerde kabelbedrijf UPC, met een belang van 21 procent (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in