Overslaan en naar de inhoud gaan

Online bestedingen dalen in VS

De bestedingen aan online reclame zijn in de VS in het derde kwartaal met 4,1 procent gedaald. De resultaten voor de eerste negen maanden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat onderzocht PricewaterhouseCoopers in opdracht van het IAB. Overigens is er wel reden voor optimisme. Internet wordt namelijk van alle mediumtypen het minst geraakt door malaise in de reclamebranche. Het IAB concludeert dat de bestedingen aan online reclame een gelijk of licht groter deel van het totale mediabudget innemen. Banners en online sponsoring verloren licht terrein aan de rubrieksadvertenties, maar deze verschuiving is minimaal. ‘Rich media’ (zoals Flash-advertenties) en advertenties die bij de resultaten van zoekopdrachten worden geplaatst, winnen terrein.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in