Bedrijven hebben problemen met websitebeheer
40 Procent van de ondervraagde multinationals zou minimaal één persoon drie maanden full time aan het werk moeten zetten om één website structureel aan te passen of te ontwikkelen. Een net zo groot percentage zegt niet te weten wat het ontwikkelen en bijhouden van een site kost in tijd, geld en mankracht, en ruim 20 procent geeft aan dat dit bij hen zeker vier maanden zou kosten.
Slechts 24 procent van de ondervraagde bedrijven heeft één persoon de verantwoordelijkheid gegeven voor het beheer van alle websites in de organisatie. De functie van die persoon varieert van hoofd marketing of e-business coördinator tot directeur IT. Bij 37 procent van de bedrijven is de verantwoordelijkheid gedecentraliseerd. Die gefragmenteerde managementbenadering leidt meestal tot een inconsistenten ‘look & feel’ van de verschillende websites binnen het bedrijf - wat natuurlijk weer negatief werkt voor merk en imago.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVan de bedrijven met meer dan honderd sites gaf bijna tweederde toe moeite te hebben met het management ervan. De kosten van zaken als behoud van consistentie, verversen van informatie en doorvoeren van veranderingen zijn hoog. Ook blijkt dat 84 procent zaken als opmaak en ontwerp handmatig opspoort en aanpast, in plaats van gebruik te maken van geautomatiseerde, real-time aanpassing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid