Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verhoogt marketinguitgaven met 200 miljoen euro in strijd tegen huismerken

Concern wil voorkomen dat klanten voor goedkopere opties kiezen nu prijzen met 11% zijn gestegen.
Unilever-campagne voor Dove
Unilever-campagne voor Dove
© Unilever-campagne voor Dove
Unilever-campagne voor Dove
Unilever-campagne voor Dove
© Unilever-campagne voor Dove

Unilever verhoogt zijn reclame- en marketinguitgaven met 200 miljoen euro om te voorkomen dat klanten overstappen op de eigen merken van supermarkten. Dat zei Graeme Pitkethly, de financieel-directeur van het Britse bedrijf, tijdens een gesprek met journalisten.,

related partner content for mobile comes here

Het concern heeft last van een verhoging van de prijs van producten met 11 procent. Consumenten gaan daardoor op zoek naar goedkopere opties in de schappen van de supermarkten waardoor Unilever marktaandeel verliest. Dit is vooral het geval in de VS en Europa. Het verkoopvolume daalde hierdoor met 2,1 procent.

'Werkelijk ongekend'

Pitkehtly noemde de huidige stand van zaken 'werkelijk ongekend' nu het bedrijf heeft te maken met inflatie, druk in de toeleveringsketen en slinkende marges. Hij verwacht dat extra investeringen ook een de tweede helft van dit jaar nodig zullen zijn. De totale merk- en marketinguitgaven van Unilever bedragen door de toegenomen budgetten nu 3,7 miljard euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
BBDO Belgium

In een recessie winnen huismerken van retailers altijd terrein. Dat zal nu niet anders zijn. Topmerken moeten daarom extra investeren in marketing en reclame. Alleen sterke merken zullen deze crisis overleven. Wat Unilever doet moet.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in