Unilever verhoogt marketinguitgaven met 200 miljoen euro in strijd tegen huismerken


Unilever verhoogt zijn reclame- en marketinguitgaven met 200 miljoen euro om te voorkomen dat klanten overstappen op de eigen merken van supermarkten. Dat zei Graeme Pitkethly, de financieel-directeur van het Britse bedrijf, tijdens een gesprek met journalisten.,
Het concern heeft last van een verhoging van de prijs van producten met 11 procent. Consumenten gaan daardoor op zoek naar goedkopere opties in de schappen van de supermarkten waardoor Unilever marktaandeel verliest. Dit is vooral het geval in de VS en Europa. Het verkoopvolume daalde hierdoor met 2,1 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Werkelijk ongekend'
Pitkehtly noemde de huidige stand van zaken 'werkelijk ongekend' nu het bedrijf heeft te maken met inflatie, druk in de toeleveringsketen en slinkende marges. Hij verwacht dat extra investeringen ook een de tweede helft van dit jaar nodig zullen zijn. De totale merk- en marketinguitgaven van Unilever bedragen door de toegenomen budgetten nu 3,7 miljard euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIn een recessie winnen huismerken van retailers altijd terrein. Dat zal nu niet anders zijn. Topmerken moeten daarom extra investeren in marketing en reclame. Alleen sterke merken zullen deze crisis overleven. Wat Unilever doet moet.