Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever haalt per 2030 alle fossiele brandstoffen uit schoonmaakproducten

Het concern steekt 1 miljard euro in onderzoek, ontwikkeling en innovatie op het gebied van circulaire reinigingschemie.

Unilever heeft een radicaal en toonaangevend besluit aangekondigd. Het bedrijf zal 100% van de CO2 uit fossiele brandstoffen, die wordt gebruikt in haar schoonmaak- en wasmiddelen, betrekken uit hernieuwbare of gerecyclede koolstof. Deze nieuwe ambitie vormt een belangrijk onderdeel van Unilever’s 'Clean Future' programma, een door Unilever ‘baanbrekend innovatieprogramma’ genoemd dat is ontworpen door Unilevers Home Care divisie. Unilever: ‘Middels dit programma willen we de manier waarop enkele van de meest bekende schoonmaak- en wasmiddelen ter wereld worden ontwikkeld, geproduceerd en verpakt fundamenteel veranderen.’

related partner content for mobile comes here

De ambitie van het Clean Future programma is om de grondbeginselen van de circulaire economie te integreren in de verpakkingen en productformuleringen van wereldwijde en lokale merken om zo de koolstofvoetafdruk van deze merken te reduceren.

 

 

Chemicaliën

De meeste schoonmaak- en wasmiddelen die nu verkrijgbaar zijn, bevatten chemicaliën die gemaakt zijn van fossiele brandstoffen. Dit is een niet-hernieuwbare koolstofbron. Door voor deze chemicaliën gebruik te maken van hernieuwbare of gerecyclede koolstofbronnen, kiest Unilever er bewust voor om afscheid te nemen van de fossiele brandstofeconomie.

Overigens roept Unilever andere bedrijven op om ook over te stappen op de nieuwe 'Carbon Rainbow'-methode en alleen gebruik te maken van hernieuwbare en gerecyclede koolstofbronnen afkomstig van planten, lucht, mariene bronnen en afval.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in