TNS NIPO: Tien (Talpa) niet erg populair
Ruim zeven op de tien Nederlanders vinden dat John de Mol gefaald heeft om zijn ambities met de zender Tien te verwezenlijken. Ongeveer tweederde (64 procent) van de Nederlanders zou het dan ook niet erg vinden als Tien zou verdwijnen. Een overname door RTL wordt door ruim de helft van de Nederlanders (54 procent) als een vooruitgang gezien.
Ongeveer tweederde van de Nederlanders (64 procent) zou het niet jammer vinden als Tien verdwijnt. Vooral de mannen hebben hierover een uitgesproken mening: maar liefst 53 procent is het helemaal oneens met de stelling: 'Ik vind het jammer als de zender Tien zou verdwijnen'.
Ruim de helft van de Nederlanders (54 procent) ziet het als een vooruitgang wanneer RTL Nederland de zender Tien overneemt.Zeven op de tien (72 procent) Nederlanders zijn van mening dat John de Mol gefaald heeft in het realiseren van zijn ambities met de zender Tien. Vooral de mannen vellen een genadeloos oordeel: maar liefst 76 procent ziet Tien als een mislukt initiatief van John de Mol.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaMeer dan de helft van de Nederlanders (54 procent) heeft de tv-zender Tien (voorheen Talpa) ook daadwerkelijk op kanaal tien staan. Bijna één op de tien (8 procent) Nederlanders weet niet op welk kanaal Tien thuis geïnstalleerd is. Bij vrouwen (19 procent) staat Tien vaker geïnstalleerd tussen kanaal elf en twintig dan bij mannen (11 procent).
Tien wordt weinig dagelijks bekeken, iets meer dan één op de tien (12 procent) Nederlanders kijkt ieder dag naar de zender. Twee op de tien Nederlanders (21 procent) kijken enkele keren per week naar Tien. Twintig procent van de Nederlanders kijkt nooit naar Tien. Dat percentage wordt hoger naarmate de leeftijd hoger wordt: vooral mensen van 55 jaar en ouder kijken nooit naar Tien (33 procent).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid