Overslaan en naar de inhoud gaan

Telemarketeers gaan wijzen op recht van verzet

Telemarketeers gaan consumenten actief wijzen op de verzetmogeljikheid tegen verder gebruik van contactgegevens. De verplichting is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met deze Richtlijn, die de Opta vandaag heeft ontvangen, geeft het ‘bellend’ Nederlands bedrijfsleven nadere invulling aan de samenwerking in het voorkomen van consumentenirritatie.

related partner content for mobile comes here

In de richtlijn wordt geregeld op welke wijze in telemarketing omgegaan dient te worden met prospecting, het zogenaamde ‘koud bellen’. Daarnaast zijn in de richtlijn sancies gefomuleerd voor bedrijven die zich niet aan de spelregels voor outbound bellen houden.

Tussen Opta en de vertegenwoordigende organisaties is afgesproken dat bij prospecting de beller het initiatief zal nemen om consumenten te wijzen op de verzetmogelijkheid tegen verder gebruik van hun contactgegevens.

Opta maakte onlangs bekend zich op ‘uitwassen’ bij telefonische verkoop te richten. Hiervoor is er periodiek uitwisseling tussen Opta en bedrijfsleven, waarbij onder meer gegevens van de klachteninstantie van de Opta vergeleken worden met die van de door de branche geinitieerde Consumentenlijn Telemarketing.

De richtlijn gaat in op 1 september 2006 en wordt na een jaar geëvalueerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in