Telemarketeers gaan wijzen op recht van verzet


Met deze Richtlijn, die de Opta vandaag heeft ontvangen, geeft het ‘bellend’ Nederlands bedrijfsleven nadere invulling aan de samenwerking in het voorkomen van consumentenirritatie.
In de richtlijn wordt geregeld op welke wijze in telemarketing omgegaan dient te worden met prospecting, het zogenaamde ‘koud bellen’. Daarnaast zijn in de richtlijn sancies gefomuleerd voor bedrijven die zich niet aan de spelregels voor outbound bellen houden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTussen Opta en de vertegenwoordigende organisaties is afgesproken dat bij prospecting de beller het initiatief zal nemen om consumenten te wijzen op de verzetmogelijkheid tegen verder gebruik van hun contactgegevens.
Opta maakte onlangs bekend zich op ‘uitwassen’ bij telefonische verkoop te richten. Hiervoor is er periodiek uitwisseling tussen Opta en bedrijfsleven, waarbij onder meer gegevens van de klachteninstantie van de Opta vergeleken worden met die van de door de branche geinitieerde Consumentenlijn Telemarketing.
De richtlijn gaat in op 1 september 2006 en wordt na een jaar geëvalueerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid