Overslaan en naar de inhoud gaan

T-Mobile verlaat het wielrennen

Het Duitse mobiele-telefoniebedrijf T-Mobile beëindigt na zestien jaar de sponsoring van een professionele wielerploeg.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een reeks dopingschandalen heeft tot deze beslissing geleid, zei directeur Hamid Akhavan in een persverklaring. ‘We hebben ervoor gekozen ons merk T-Mobile niet langer bloot te stellen aan doping in het wielrennen.' Het Duitse wielerteam beëindigde in oktober het seizoen voortijdig na de positieve dopingcontrole van de Italiaan Lorenzo Bernucci in de Ronde van Duitsland. Kort daarna kwam de ontslagen wielrenner Patrik Sinkewitz met onthullingen over het systematische dopingprogramma van T-Mobile.

related partner content for mobile comes here

Teammanager Bob Stapleton kondigde direct na het besluit van T-Mobile aan dat de wielerploeg niet ophoudt te bestaan. De Amerikaan wil met zijn bedrijf High Road Sports als onafhankelijk team in dezelfde bezetting doorgaan. Dat geldt zowel voor het vrouwen- als mannenteam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in