Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetshoppers verkiezen gemak boven prijs

Online shoppers winkelen met name op internet vanwege het gemak. Zo blijkt uit het Nielsen Online Pre-Holiday onderzoek. 81 procent van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoekbureau Nielsen ondervroeg 1000 internetters over hun online shopgedrag met betrekking tot de feestdagen. Op de vraag waarom men online shopt, antwoordde het grootste gedeelte dus 'vanwege het gemak'. Op de tweede plek staat 'vanwege tijdwinst' (77 procent), gevolgd door 'de mogelijkheid om te vergelijken'(61 procent) en 'om spullen makkelijk te vinden'(56 procent).

related partner content for mobile comes here

Slechts 46 procent noemt prijs als reden om online te verkiezen boven een 'echte'winkel. Een nog lager percentage van 24 procent noemt 'lage verzendkosten' als reden om online te winkelen.

Een verrassende uitkomst, aldus Nielsen: 'Online winkeliers focussen tijdens de feestdagen met name op promoties. En dat geeft resultaat op korte termijn. Op de lange termijn echter zorgt 'gemak'ervoor dat mensen terugkeren. Het feit dat spullen verkrijgbaar zijn op ieder moment van de dag, de brede selectie en het feit dat je je niet door mensenmassa’s heen hoeft te worstelen in de winkels.'

En hoeveel gaan mensen uitgeven tijdens de feestdagen? Amerikanen zijn dit jaar voorzichtig en denken evenveel uit te geven als in 2006. 35 procent denkt 25-50 procent van hun totale kerstbudget te spenderen aan online shopping. 33 procent denkt minder dan 25 procent te spenderen online.

Nielsen verwacht dat het kerstbudget ietwat aan het slinken is en dat de jaarlijkse 20 procent groei in online kerstsales daarom dit jaar niet gehaald wordt.

Waar winkelen Amerikaanse online shoppers het liefste? Bij , zo blijkt uit de antwoorden; 79 procent was zeer tevreden over de koopervaring alhier. en volgen op korte afstand, met ieder 77 procent zeer tevreden klanten.

Nielsen onderzocht tenslotte welke cadeautjes dit jaar favoriet zijn en komt tot de volgende lijst:

Online kerstshoppers denken dit jaar meer geld dan vorig jaar te besteden aan speelgoed en games, en aan cadeaubonnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in