EC onderzoekt plannen Google voor overname DoubleClick
Eurocommissaris Neelie Kroes (Mededinging) stelt een diepgaand onderzoek in naar de voorgestelde overname van DoubleClick door Google.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De voorgestelde deal zou een machtspositie voor internetbedrijf Google kunnen creëren op onder meer de online advertentiemarkt in de EU. Kroes heeft tot 2 april 2008 om haar onderzoek af te ronden.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Eric Schmidt, chairman en chief executive van Google reageert teleurgesteld. ‘We zullen verder samenwerken met de Commissie om te tonen hoe de voorgestelde overname uitgevers, adverteerders en consumenten ten goede zal komen. We willen voorkomen dat verdere vertragingen ons in een minder gunstige concurrentiepositie plaatsen ten opzichte van Microsoft, Yahoo, AOL en anderen, wier overnames in de sterk competitieve online advertentiemarkt al zijn goedgekeurd.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid