Startup betaalt consument voor advertenties op hun mobiele homescreen
In Amerika is onlangs de permission based advertising startup Locket gestart. Na het downloaden van de Android app, krijgt de consument elke keer bij het ontgrendelen van de smartphone een aanbieding te zien. Voor deze getoonde advertenties betaald Locket een vergoeding aan de gebruiker. Deze kun je uit laten keren voor cash of cadeaubonnen Daarnaast kun je het bedrag ook aan het goede doel schenken.
Reken je niet direct rijk en zeg je baan er nog niet voor op: de Amerikaanse website Engadget heeft uitgerekend dat er een cap van 3x per uur op zit en wanneer je dit dus 24 uur per dag 3 maal per uur in een heel jaar zou doen je slechts $262.80 (€200,-) kan verdienen. Locket zal haar diensten niet naar de iPhone brengen, aangezien door Apple restricties het mobiele startscherm niet door derden overgenomen kan worden. De Locket app is in de Amerikaanse Android store te downloaden. Het is nog niet bekend of het bedrijf ook in andere landen haar diensten gaat uitrollen. Bij de start in de VS doen slechts een beperkt aantal adverteerders mee.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaGeheel nieuw is de homescreen advertising of permission based advertising trouwens niet. Het Nederlandse iWood heeft het al in 2008 geprobeerd op oa Windows Phones. De dienst is later door Beemway overgenomen, maar nooit een succes geworden.
Zie hier Locket intro video:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid