Overslaan en naar de inhoud gaan

Social media is just one incredibly huge diary

We hebben het misschien niet in de gaten, maar vanuit mijn oogpunt is social media, zoals de titel al zegt, één ongelooflijk groot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een berichtje op Facebook van Marieke met de tekst: 'Hmm.. lekker gegeten bij Sushi Today. Zeker voor herhaling vatbaar!' zou ze zo in een dagboek kunnen zetten, maar tegenwoordig wordt dit digitaal gezet. Er worden niet alleen tekstuele berichten geplaatst, maar ook beeldmateriaal zoals foto's van de Eiffeltoren op bijvoorbeeld Pinterest, dat laat zien dat de persoon een mooie tijd heeft in Parijs. Eigenlijk is een foto te vergelijken met kunst, waar een kunstenaar zijn gevoel en emotie inlegt en aan de wereld laat zien wat voor levensgebeurtenis hij of zij heeft meegemaakt. Een tekstueel bericht en een foto kan natuurlijk ook worden samengevoegd in een simpel Twitter bericht of in een grotere setting zoals een blog (, of ).

related partner content for mobile comes here

Alle posts van de gebeurtenissen van consumenten op social media zijn soms positief en soms negatief. Daarom is het belangrijk dat je als bedrijf in de lijst komt te staan met positieve gebeurtenissen. Het mooie is dat je daar niet eens een social media account voor nodig hebt! Met goed doordachte marketingacties geef je de consument unieke belevenissen, waarmee je ervoor zorgt dat de consument het noemenswaardig zal vinden om dit in zijn dagboek te zetten. Jij hebt dus, als bedrijf, zelf in eigen hand dat jij in de lijst komt te staan met positieve gebeurtenissen. Een social media account kan natuurlijk wel zeer behulpvol zijn om in het rij'tje met positieve gebeurtenissen kan komen. Hierbij kan je dan denken aan webcare via twitter, waar je negatieve gebeurtenissen probeert om te zetten in positieve.

Ik hoop dat ik jullie hiermee geholpen om social media is een keer vanuit een ander perspectief te bekijken, zodat jullie geïnspireerd zijn om de consumenten nog meer unieke belevenissen te geven!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in